تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربردهای وبلاگ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاربردهای وبلاگ چیست؟ 1- بلاگ کردن برای ابراز و تصحیح عقاید و خصوصیات شخصی: 2- برای ایجاد ارتباط با دیگر بلاگر ها3- [font=B Nazanin]تعامل اجتماعی[/font]4- به منظور تحصیل5- جستجوی کار6- ثبت وقایع یک مسافرت7- تجارت 8- امور سیاسی9- اطلاع10- برای سود و منفعت 11- روتینگ اطلاعات12- ارتباط دو سویه13- جامعه شبکه ای14- انتخاب مطلب ( داده )
1- بلاگ کردن برای ابراز و تصحیح عقاید و خصوصیات شخصی: این شاید یکی از رایج ترین شکل های استفاده از وبلاگ است ، این وبلاگ ها ، شبیه دفتر خاطرات روزانه یا گزارش روزانه طبیعی است.
2- بلاگ کردن برای ایجاد ارتباط با دیگر بلاگر ها:
3- تعامل اجتماعی: ممکن است شما در وبلاگ بتوانید افراد مختلفی را پیدا کنید که به موضوعاتی که شما مطرح می کنید علاقه مند باشند و بتوانید با هم تعامل اجتماعی بر قرار کنید.
4- به منظور تحصیل: در بعضی از کلاس ها استادان و دانشجویان در حلقه ای مجازی شرکت می کنند و بسیاری از مطالب به صورت آنلاین تدریس می شود.
5- جستجوی کار: بعضی از جستجو کنندگان کار ، توانایی های خود را در فضای وب نمایش می دهند تا کارفرمایان این توانایی را ببینند و جذب بازار کار شوند.
6- ثبت وقایع یک مسافرت: در این نوع وبلاگ ها، مطالب کارکرد سیاحت نامه را پیدا می کند و به دلیل امکان گذاشتن عکس، معمولا این نوع وبلاگ ها طرفداران زیادی دارد.
7- تجارت: تبلیغات با کمترین هزینه ، اینترنت پر سرعت وامکان پخش آگهی بازرگانی صوتی و تصویری . بازدید کنندگان می توانند این مجموعه را ببینند و نظر دهند. درج تبلیغ در وبلاگ، کمپانی خودروی فورد را از ورشکستگی نجات داد. با این کار علاوه بر تبلیغ محصولات فورد، نظر های مشتریان برای بهبود محصولات فورد، صاحبان آن را برای اصلاح و عرضه بهتر محصولات یاری کرد و در نهایت برای فروش بیشتر ، نظر مشتریان تامین شد.
8- وبلاگ برای امور سیاسی: برای تبلیغات سیاسی. روموهیون رئیس جمهور کره جنوبی نخستین رئیس جمهور دارای وبلاگ است.
9- بلاگ برای اطلاع: آگاهی و اعلامیه های دولتی مانند وبلاگ سازمان های دولتی، به عنوان رسانه دولتی عمل می کند.
10- بلاگ کردن برای سود و منفعت: منافع بلاگر در کلیک بیشتر، بازدید بیشتر و اظهار نظر بیشتر و متنوع است. بعضی روزنامه های بزرگ به خواننده های خود وبلاگ می دهند و سپس از نوشته های آنان برای رسانه های چاپی خود استفاده می کنند. اولین عکس هایی که از سونامی پخش شد، با موبایل یک جهانگرد گرفته شده و در وبلاگ او منتشر شده بود. در اینجا خوانندگان به مثابه فکر سازان هستند و جالب است که در روزنامه ویسکانسین ژورنال آمریکا هر روز در فاصله ساعت 11 تا 16 چند هزار نفر، از طریق اینترنت، به جمع کارکنان نشریه می پیوندند تا تیتر اول را تعیین کنند و روزنامه ها، دردسرهای مشارکت آنلاین مخاطبان را به خاطر منافع این کار تحمل می کنند.ا
انتخاب مطلب ( داده ) : میزان تولید و نشر اطلاعات در سطح جهان به سرعت در حال پیشرفت بوده و روندی کاملا" تصاعدی را طی می نماید . بدیهی است در چنین وضعیتی ، حتی امکان مطالعه بخش اندکی از آنان نیز وجود نداشته و ما مستلزم استفاده از روش ها و مکانیزمهائی به منظور فیلترینگ اطلاعات و یافتن اطلاعات مورد نظر در یک رابطه خاص بدون از دست دادن منبع ارزشمند و محدود زمان می باشیم .
مدیریت دانش و تجارب شخصی : محتویات وبلاگ به منزله یک بایگانی از افکار و اندیشه های وبلاگ نویسان آن بوده که در مقاطع زمانی متفاوتی نوشته شده و در صورت نیاز به اطلاعاتی خاص می توان با استفاده از مراکز جستجو و بر اساس یک کلید واژه خاص به آنان مراجعه نمود. وجود لینک ها ی متعدد مرتبط با یک موضوع خاص که توسط مولف یک وبلاگ مشخص می گردد ، امکان دنبال نمودن وضعیت موجود در رابطه با یک موضوع خاص را در اختیآر علاقه مندان قرار می دهد .
ارتباط دو سویه : همانگونه که در بخش قبل اشاره گردید ، وبلاگ ها به محیط و یا رسانه محاوره ای برای مباحث عمومی و تخصصی تبدیل و امکان تعامل اطلاعاتی بین وبلاگ نویسان و خوانندگان از یکطرف و خوانندگان با خوانندگان از طرف دیگر فراهم می گردد .
جامعه شبکه ای : پدیده وبلاگ نویسی فرصت ها و پتانسیل های مناسبی را در جامعه شبکه ای ، ایجاد می نماید. نویسندگان وبلاگ ها به مرور زمان توسط خوانندگان خود شناخته خواهند شد. بدین ترتیب آنان در معرض فرصت هائی قرار خواهند گرفت که شاید هرگز تصور آن را نمی کردند. در جامعه شبکه ای هر شخص می تواند دارای سهمی در تولید و ارائه اطلاعات داشته باشد و خود نیز می تواند از دستاوردهای اطلاعاتی دیگران استفاده نماید. شبکه فوق نظیر شبکه های نظیر به نظیر بوده که یک کامپیوتر می تواند در یک لحظه از منابع موجود بر روی سایر کامپیوترها استفاده نماید و هم می تواند منابع مورد نظر بر روی سیستم خود را جهت استفاده در اختیار سایر کامپیوترها قرار دهد . جامعه شبکه ای دارای ایستگاههائی ( انسان ) است که در آن هر یک سهمی در تولید و ارائه اطلاعات و استفاده از اطلاعات دیگران را بر عهده خواهند داشت .
روتینگ اطلاعات : وبلاگ ها دارای تاثیری مثبت در خصوص چرخش آزادنه اطلاعات در یک جامعه اطلاعاتی می باشند . خواننده و نویسنده یک وبلاگ اغلب به یک جامعه و یا سازمان یکسان تعلق نداشته و برای ارتباط بین آنان مرز خاصی وجود نخواهد داشت . بدین ترتیب ما شاهد تقابل افکار ، اندیشه ها در یک مقیاس گسترده و جهانی بوده که زمنیه یک جامعه اطلاعاتی را ایجاد می نماید . ایجاد چنین روابطی در دنیای خارج از وبلاگ امری مشکل و گاها" غیر ممکن است .
در حال حاضر[font=B Nazanin] وبلاگ و وبلاگ نویسی به سرعت رو به افزایش می باشد وبلاگ کاربرد های دیگری پیدا نموده است کاربرد وبلاگ در روزهای اول تاسیس آن فقط انتشار مطالب و نظریات نویسنده خود اما امروزه و با فراگیر شدن سیستم وبلاگ دهی کاربرد های وبلاگ به حد یک سایت و یا حتی فروشگاه رسیده [/font] و تقریبا نمی توانیم تفاوتی بین سایت و فروشگاه و وبلاگ ها گذاشت. وبلاگ ها دارای کاربرد های مانند : انتشار مطالب ، مقالات، اخبار و خدمات، معرفی اشخاص و شرکت ها، تبلیغات، همکاری درفروش، کسب و کار اینترنتی است.
وبلاگ ها دارای ویژگی ها و دستاوردهای زیادی می باشند که به بعضی از آن ها اشاره می گردد :

انتخاب مطلب ( داده ) : درصد توليد و نشر اطلاعات در جهان به سرعت در حال پيشرفت و رو به افزایش بوده  و روندی کاملا دنباله ایی را طی می نمايد . بديهی ست در این چنين وضعيتی ، حتی امکان مطالعه بخش کوچکی از آن ها نيز وجود نداشته و ما مجبور استفاده از روش ها و مکانيزم هایی به منظور فيلترينگ اطلاعات و یا يافتن اطلاعات مورد نظر در يک رابطه مخصوص بدون از دست دادن منبع با ارزش و محدود زمان می باشيم  . یکی از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها با متمرکز شدن بر روی يک موضوع خاص قادرند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم کنند
 
با مطالعه و یا خواندن مطالب منتشر شده بر روی يک بلاگ که فردی با علاقه های شترک با شما تهيه و منتشر شده است ، احتمال پیدا کردن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می شود. با ترکيب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص از  چندين بلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، به دست يافت . با توجه به اين که بلاگ ها خلاصه ای از ساير موضوع های مربوط به ديگران را نيز ارائه می کنند ، آن ها يک ديد اطلاعاتی مناسب  در ارتباط با يک موضوع را هم به مخاطب خود منتقل می کنند. مطلب ها و موضوعاتی که در چندين بلاگ هایی هایی مورد توجه قرار می گيرند به خواننده امکان آگاه شدن از  نقطه نظر های چندين بلاگ نويس  را در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص ، خواهد داد . بدين صورت خواننده  قبل از این که مطالعه تمام مطلب ، ديد مناسبی نسبت به آن را پيدا کند . به  فرآيند فوق ، triangulation   گفته می شود .