تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربرد های وبلاگ را نام ببرید؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
کاربرد های وبلاگ چیست؟
[font=YekanNumbers, BYekan]کاربرد وبلاگ[/font]
در حال حاضر وبلاگ و وبلاگ نویسی به سرعت رو به افزایش می باشد وبلاگ کاربرد های دیگری پیدا نموده است کاربرد وبلاگ در روزهای اول تاسیس آن فقط انتشار مطالب و نظریات نویسنده خود اما امروزه و با فراگیر شدن سیستم وبلاگ دهی کاربرد های وبلاگ به حد یک سایت و یا حتی فروشگاه رسیده  و تقریبا نمی توانیم تفاوتی بین سایت و فروشگاه و وبلاگ ها گذاشت. وبلاگ ها دارای کاربرد های مانند : انتشار مطالب ، مقالات، اخبار و خدمات، معرفی اشخاص و شرکت ها، تبلیغات، همکاری درفروش، کسب و کار اینترنتی است.


وبلاگ ها دارای ویژگی ها و دستاوردهای زیادی می باشند که به بعضی از آن ها اشاره می گردد 


انتخاب مطلب ( داده ) : درصد توليد و نشر اطلاعات در جهان به سرعت در حال پيشرفت و رو به افزایش بوده  و روندی کاملا دنباله ایی را طی می نمايد . بديهی ست در این چنين وضعيتی ، حتی امکان مطالعه بخش کوچکی از آن ها نيز وجود نداشته و ما مجبور استفاده از روش ها و مکانيزم هایی به منظور فيلترينگ اطلاعات و یا يافتن اطلاعات مورد نظر در يک رابطه مخصوص بدون از دست دادن منبع با ارزش و محدود زمان می باشيم  . یکی از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها با متمرکز شدن بر روی يک موضوع خاص قادرند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم کنند . 
(31-10-2017, 02:03 PM)mahdi hajebfard نوشته است: [ -> ]11111
پاسخ به سوال کاربرد های وبلاگ را نام ببرید؟

[تصویر:  blog-3.jpg]

بگ ها دارای مزایا و دستاوردهای متعددی می باشند که به برخی از آنان اشاره می گردد
ا- بلاگ کردن برای ابراز و تصحیح عقاید و خصوصیات شخصی: این شاید یکی از رایج ترین شکل های استفاده از وبلاگ است ، این وبلاگ ها ، شبیه دفتر خاطرات روزانه یا گزارش روزانه طبیعی است.

2- بلاگ کردن برای ایجاد ارتباط با دیگر بلاگر ها: بعضی از بلاگر ها برای برقراری ارتباط بیشتر با دوستان و آشنایان از وبلاگ استفاده می کنند و این را به بقیه ارتباط های اینترنتی ترجیح می دهند. و علت آن سادگی، آسانی و در دسترس بودن وبلاگ نسبت به بقیه راههای ارتباطی اینترنتی است.

3- بلاگ کردن برای تعامل اجتماعی: ممکن است شما در وبلاگ بتوانید افراد مختلفی را پیدا کنید که به موضوعاتی که شما مطرح می کنید علاقه مند باشند و بتوانید با هم تعامل اجتماعی بر قرار کنید.

4- بلاگ کردن به منظور تحصیل: در بعضی از کلاس ها استادان و دانشجویان در حلقه ای مجازی شرکت می کنند و بسیاری از مطالب به صورت آنلاین تدریس می شود.

5- بلاگ کردن برای جستجوی کار: بعضی از جستجو کنندگان کار ، توانایی های خود را در فضای وب نمایش می دهند تا کارفرمایان این توانایی را ببینند و جذب بازار کار شوند.

6- وبلاگ برای ثبت وقایع یک مسافرت: در این نوع وبلاگ ها، مطالب کارکرد سیاحت نامه را پیدا می کند و به دلیل امکان گذاشتن عکس، معمولا این نوع وبلاگ ها طرفداران زیادی دارد.

7- وبلاگ برای تجارت: تبلیغات با کمترین هزینه می تواند در وبلاگ درج شود و اگر از اینترنت پر سرعت استفاده شود امکان پخش آگهی بازرگانی صوتی و تصویری هم وجود دارد و در این صورت بازدید کنندگان می توانند این مجموعه را ببینند و نظر دهند. درج تبلیغ در وبلاگ، کمپانی خودروی فورد را از ورشکستگی نجات داد. با این کار علاوه بر تبلیغ محصولات فورد، نظر های مشتریان برای بهبود محصولات فورد، صاحبان آن را برای اصلاح و عرضه بهتر محصولات یاری کرد و در نهایت برای فروش بیشتر ، نظر مشتریان تامین شد.

8- وبلاگ برای امور سیاسی: بلاگر ها از وبلاگ برای تبلیغات سیاسی هم استفاده می کنند. روموهیون رئیس جمهور کره جنوبی نخستین رئیس جمهور دارای وبلاگ است.

9- بلاگ برای اطلاع: آگاهی و اعلامیه های دولتی مانند وبلاگ سازمان های دولتی، به عنوان رسانه دولتی عمل می کند.

10- بلاگ کردن برای سود و منفعت: منافع بلاگر در کلیک بیشتر، بازدید بیشتر و اظهار نظر بیشتر و متنوع است. بعضی روزنامه های بزرگ به خواننده های خود وبلاگ می دهند و سپس از نوشته های آنان برای رسانه های چاپی خود استفاده می کنند. اولین عکس هایی که از سونامی پخش شد، با موبایل یک جهانگرد گرفته شده و در وبلاگ او منتشر شده بود. در اینجا خوانندگان به مثابه فکر سازان هستند و جالب است که در روزنامه ویسکانسین ژورنال آمریکا هر روز در فاصله ساعت 11 تا 16 چند هزار نفر، از طریق اینترنت، به جمع کارکنان نشریه می پیوندند تا تیتر اول را تعیین کنند و روزنامه ها، دردسرهای مشارکت آنلاین مخاطبان را به خاطر منافع این کار تحمل می کنند.

منابع:
روزنامه ها و وبلاگ/ یونس شکرخواه / همشهری آنلاین
(31-10-2017, 02:03 PM)mahdi hajebfard نوشته است: [ -> ]11111

کاربرد های وبلاگ چیست؟
[font=YekanNumbers, BYekan]کاربرد وبلاگ[/font]
در حال حاضر وبلاگ و وبلاگ نویسی به سرعت رو به افزایش می باشد وبلاگ کاربرد های دیگری پیدا نموده است کاربرد وبلاگ در روزهای اول تاسیس آن فقط انتشار مطالب و نظریات نویسنده خود اما امروزه و با فراگیر شدن سیستم وبلاگ دهی کاربرد های وبلاگ به حد یک سایت و یا حتی فروشگاه رسیده  و تقریبا نمی توانیم تفاوتی بین سایت و فروشگاه و وبلاگ ها گذاشت. وبلاگ ها دارای کاربرد های مانند : انتشار مطالب ، مقالات، اخبار و خدمات، معرفی اشخاص و شرکت ها، تبلیغات، همکاری درفروش، کسب و کار اینترنتی است.


وبلاگ ها دارای ویژگی ها و دستاوردهای زیادی می باشند که به بعضی از آن ها اشاره می گردد :

انتخاب مطلب ( داده ) : درصد توليد و نشر اطلاعات در جهان به سرعت در حال پيشرفت و رو به افزایش بوده  و روندی کاملا دنباله ایی را طی می نمايد . بديهی ست در این چنين وضعيتی ، حتی امکان مطالعه بخش کوچکی از آن ها نيز وجود نداشته و ما مجبور استفاده از روش ها و مکانيزم هایی به منظور فيلترينگ اطلاعات و یا يافتن اطلاعات مورد نظر در يک رابطه مخصوص بدون از دست دادن منبع با ارزش و محدود زمان می باشيم  . یکی از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها با متمرکز شدن بر روی يک موضوع خاص قادرند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم کنند . 
[تصویر:  blog.png?ver=1395-10-02-101249-067]
با مطالعه و یا خواندن مطالب منتشر شده بر روی يک بلاگ که فردی با علاقه های شترک با شما تهيه و منتشر شده است ، احتمال پیدا کردن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می شود. با ترکيب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص از  چندين بلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، به دست يافت . با توجه به اين که بلاگ ها خلاصه ای از ساير موضوع های مربوط به ديگران را نيز ارائه می کنند ، آن ها يک ديد اطلاعاتی مناسب  در ارتباط با يک موضوع را هم به مخاطب خود منتقل می کنند. مطلب ها و موضوعاتی که در چندين بلاگ هایی هایی مورد توجه قرار می گيرند به خواننده امکان آگاه شدن از  نقطه نظر های چندين بلاگ نويس  را در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص ، خواهد داد . بدين صورت خواننده  قبل از این که مطالعه تمام مطلب ، ديد مناسبی نسبت به آن را پيدا کند . به  فرآيند فوق ، triangulation   گفته می شود .

مديريت کردن دانش و تجربه های شخصی
  
یکی دیگر از کاربرد های بلاگ این می باشد که محتويات بلاگ  به منزله ی يک بايگانی از فکر ها و انديشه های بلاگ نويسان  بوده که در مقطع های زمانی متفاوتی نوشته شده و  در صورت نياز به اطلاعاتی ویژه می توان با استفاده از مرکز های جستجو  و بر اساس يک کليد واژه خاص  به آن ها مراجعه کرد. وجود لينک های بسیار مرتبط با يک موضوع خاص که توسط نویسنده يک بلاگ مشخص می شود ، امکان دنبال کردن وضعيت موجود در رابطه با يک موضوع ویژه را در اختيآر علاقه مندان می گذارد .
[font=YekanNumbers, BYekan]ارتباط دو طرفه [/font]
یکی دیگر از کاربرد های بلاگ این است که همان طور که در بخش قبل  اشاره کردیم ، بلاگ ها به محيط و يا رسانه محاوره ای برای بحث های عمومی و تخصصی  تبديل شد و امکان تعامل اطلاعاتی بين بلاگ نويسان و خوانندگان آنها از يک طرف و خوانندگان با خوانندگان از سوی ديگر فراهم می کند. خاصیت فوق از ماهيت دوطرفه بودن وب به بهترین نحو استفاده و آن را در جهت هدف های خود بکار می گيرد.
1-انتشار مطالب و نظریات
2-معرفی اشخاص و شرکتها
3-تبلیغات
4-همکاری در فروش و کسب و کار اینترنتی
تبلیغات 
معرفی اشخاص و شغل های مختلف
نشر مطالب
اولین گام برای داشتن یک وبلاگ خوب، انتخاب یک سرویس‌دهنده وبلاگ پرسرعت و مطمئن می‌باشد. فرض کنید وبلاگ شما دارای مطالب مفید و جالبی ‌باشد و همچنین دارای یک قالب سبک و زیبا نیز هستید، اما سرویس‌دهنده وبلاگ شما چندان مطمئن نیست و هر از چند‌گاهی با مشکل مواجه می‌شود. 

از طرفی این مشکل ممکن است مانع از به‌روز کردن مداوم وبلاگ توسط شما بشود و از طرفی بازدید‌کنندگان را در دیدن وبلاگ با مشکل مواجه کند. بازدید‌کنندگان اگر مدتی با این وضع مواجه شوند و چندین بار در هفته برای دیدن وبلاگ شما با دربسته مواجه شوند، کم‌کم ممکن است قید وبلاگ شما را بزنند. (البته باید توجه داشته باشید که در این‌جا منظور ما سرویس‌دهندگانی است که مرتب دچار مشکل می‌شوند و یا به‌عبارتی همیشه مشکل دارند و بعضی مواقع سالم هستند! حال آنکه برای اکثر سرویس‌دهندگان رایگان وبلاگ ممکن است مشکلات احتمالی پیش بیاید که این مورد جزو بحث ما نیست‌) علاوه برای این موضوع باید سرویس‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که سرعت لود شدن وبلاگ‌ها بر روی آن، بالا باشد. به عبارتی صرف‌نظر از نوع طراحی قالب، سرعت بازشدن یک وبلاگ معمولی در آن، بالا باشد و یا حداقل اینکه پایین نباشد. برخی از سرویس‌دهنده‌های وبلاگ در آغاز کار و زمانی که تعداد وبلاگ‌های موجود بر روی آن‌ها محدود است، دارای سرعت مناسبی هستند ولی پس از مدتی و بعد از افزایش تعداد وبلاگ‌های موجود بر روی‌ آن‌ها، سرعت نمایش وبلاگ‌ها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند. پس موقع انتخاب یک سرویس‌دهنده وبلاگ حواستان به این موضوع نیز باشد! 


در هفته‌های گذشته در خصوص سرویس‌دهنده‌های رایگان وبلاگ به تفصیل نوشته‌ایم اما در اینجا نیز به خاطر تکمیل بحث، یک‌بار دیگر برخی از سرویس‌دهندگان رایگان وبلاگ را معرفی می‌کنیم. 

Blogger.com بی‌شک نام آشنایی برای شما در میان سرویس‌دهندگان رایگان وبلاگ می‌باشد. این سرویس‌دهنده دارای امکانات خوب و کافی برای داشتن یک وبلاگ معمولی می‌باشد و همچنین سرعت لود‌شدن وبلاگ‌های موجود روی بلاگر، بسیار بالاست. شما براحتی و در کمتر از ده دقیقه می‌توانید در این سایت ثبت‌نام کنید و یک وبلاگ ساده با قالب‌های پیش‌فرض برای خودتان دست‌وپا کنید. 

Persianblog.com یک سرویس‌دهنده کاملا فارسی و رایگان می‌باشد. در این سایت نیز براحتی می‌توانید ثبت‌نام کنید و یک وبلاگ با آدرس yourname.persianblog.com داشته باشید. سرعت لود‌شدن وبلاگ‌های روی پرشین‌بلاگ در زمان‌های مختلف، متفاوت بوده است! در بعضی مواقع این سرعت مناسب و در برخی موارد نیز این سرعت پایین بوده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب پرشین‌بلاگ به عنوان سرویس‌دهنده وبلاگ خود، به چندین وبلاگ که بر روی پرشین‌بلاگ قرار دارد، مراجعه کنید و سرعت لود‌شدن وبلاگ‌ها را به طور عینی مشاهده کنید. 


این بحث سرعت لود شدن وبلاگ، به قدری مهم است که ما پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب یک سرویس‌دهنده با سرعت نمایش بالا و حتی امکانات کم شک نکنید! و چنین سرویس‌دهنده‌ایی را به سرویس‌دهنده‌ایی که امکانات بسیاری را برای ساخت وبلاگ در اختیار شما قرار می‌دهد، اما در عوض سرعت نمایش وبلاگ بر روی آن چندان مناسب نیست، ترجیح دهید. مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد 
(31-10-2017, 02:03 PM)mahdi hajebfard نوشته است: [ -> ]
1)آموزش:
رسانه ها،صدا و سیما و حتی مطبوعات،وبلاگ را خیلی جدی نمی گیرند ولی وبلاگ ها و مخصوصا وبلاگ های آموزشی به شدت بین مردم محبوبیت دارند و خواستار به دست آوردن اطلاعات بیش تری در مورد وبلاگ ها هستند.
 
کارکرد های آموزشی و پژوهشی وبلاگ:
دسترسی به مخاطب بیشتر
بازخورد سریع
حفاظت از اندیشه ها
روزآمد نمودن دانش و اطلاعات
 
2)وبلاگ به عنوان رسانه:
اثرهای مهم رسانه از شکل آن ناشی می شود نه از محتوای آن،سخن معروف مک لوهان که "رسانه همان پیام است"موید این حرف است.وسیله ی ارتباطی،همچون پلی بین افراد جامعه عمل می کند و آن ها را از تعلقشان به یک کل،آگاه می سازد.وبلاگ با داشتن خصوصیاتی چون رایگان بودن،انتشار سریع،تعاملی بودن و...،محیطی منحصر بفرد می سازد.فضای وبلاگ،بیش از چت فرصت لازم برای اندیشیدن و تعامل فکری را مهیا ساخت.اگر چت روم ها شهاب های آسمان مجازی باشند،وبلاگ ها ستاره های نورانی آن هستند.وبلاگ معمولا نسبت به سایت،ماهیتی پویاتر دارد.تغییرات در آن سریع رخ میدهد.از طرف دیگر محتوای رسانه را می توان یکی از پر حجم ترین و دست نیافتنی ترین مجموعه ی داده هایی دانست کهدر باره جامعه می تواند بسیار سخن بگوید.این روزها عبباراتی از این دست را زیاد می شنویم که وبلاگ نویسی باعث می شود،هر کسی که دارای یک کامپیوتر و یک خط تلفنی باشد،بتواند به یک روزنامه نگار مبدل شود یا وبلاگ نویسی موجب خلق نوع جدید از روزنامه نگاری شده،وبلاگ نویسی،گزارش نویسی پست مدرن است و وبلاگ نویسان،گزارشگران شهری هستند.اگرچه برخی معتقدند که وبلاگ نویسی و روزنامه نگاری وجوه مشترک فراوانی دارند اما این اشتراک واقعا تا چه حدی است؟
به طور قطع،یک روزنامه نگار می تواند وبلاگ نویس باشد اما در حالت عکس،نظرات مثبت و منفی متعددی وجود دارد.آن هایی که به پرسش ما پاسخ مثبت می دهند،می گویند که وبلاگ نویسی شکل جدیدی از روزنامه نگاری استکه در قالب آن عده ی زیادی از افراد درباره ی موضوع واحدی اظهارنظر می کنند و در نتیجه،هزاران هزار گیگابایت اطلاعات،به صورت مکتوب در یک حوزه ی خاص تولید می شود.البته عده ی دیگری هم هستند که می گویند،برخی وبلاگ های خاص در حوزه ی رسانه ای و مطالعات فرهنگی را می توان در حوزه ی روزنامه نگاری جای داد اما وبلاگ هایی که با هدف تبلیغات و فعالیت های تجاری راه اندازی می شوند،به حوزه ی روزنامه نگاری تعلق ندارند.در این میان باید به مسئله ی دیگری هم توجه کرد.اگر ما تعریف سنتی روزنامه نگاری را در نظر بگیریم که متضمن گزارش منصفانه،دقیق،متعادل و مستقل اطلاعات است،وبلاگ نویسی روزنامه نگاری محسوب نمی شود.ولی از سوی دیگر،اگر بخواهیم براین تعریف پافشاری کنیم،باید گفت که ما به پایان روزنامه نگاری با تعریف متداول آن رسیده ایم.بی شک یکی از محسنات ظهور پدیده ی وبلاگ نویسی عینی تر شدن و جزیی تر شدن گزارش های ارائه شده از وقایع مختلف است که تا به حال به صورت خشک و رسمی ارائه می شد و تنها در انحصار رسانه های خبری بزرگ بود.
 
3)پرسش و پاسخ و به اشتراک گذاردن نظرات اجتماعی و فرهنگی:
محتوای بسیاری از وبلاگ ها،طرح موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز است که نویسندگان با مخاطبان خود در میان می گذاردند.
 
4)بیان احوالات شخصی:
خیلی ها زمانی به فکر راه انداختن وبلاگ افتاده اند،که بخواهند درد دل کنند و یا سخنانی را در فضای مجازی مطرح کنند که مجالی برای طرح آن در جامعه نمی یابند.
 
5)تبلیغات بازرگانی:
وبلاگ ها با وجود بیش از چندین میلیون بازدید روزانه،جزو پر بیننده ترین صفحات اینترنتی است و با توجه به ماهیت سرویس خود توانسته است،مخاطبان و کاربران ایرانی و فارسی زبان زیادی را جذب کند.چنین جامعه یا می تواند مخاطب مناسبی برای بسیار ی از شرکت ها،تاجران و صاحبان مشاغل جهت معرفی و تبلیغ محصولات با خدمات ایشان باشد.وبلاگ ها با توجه به این موضوع و با مطالعه ی بازار ایران و همچنین درک نیازهای سفارش دهنگان آگهی اقدام به ارائه شیوه ی خاص و مناسبی جهت تبلیغ و نمایش آگهی محصولات،خدمات و وب سایت ها نموده است.
 
6)سادگی وبلاگ نویسی:
سادگی وبلاگ نویسی،فرصت حضور غیر متخصصان در محیط وب را فراهم کرد.تاپیش از آن سازمان ها،موسسات،شرکت ها و تشکل ها با هویت حقوقیدر اینترنت جولان می دادند.نشریات الکترونیک،راهی برای نویسندگان حرفه ای و نیمه حرفه ای باز کرد.با وبلاگ دروازهی اینترنت بر روی همگان گشوده شد.هویت مجازی انسانی شکل گرفت.گرچه نخستین مسافران این کشتی،نخبگان بودند ولی در اندک زمانی ابتکار فناوری اطلاعات در هزارهی سوم همه گیر شد که خود به مسیر و ابراز نخبه پروری بدل گردید.
 
7)انتشار افکار در وبلاگ:
شما با وبلاگ امکان انتشار هر آنچه را که می خواهید،دارید و از این حیث روزنامه نگارید و چون درباره خود ودیگران می نوسید،متناسب با سوژه ها در قالب گروه های موضوعی متنوعی،بازیابی می شوید و تعلق پیدا می کنید و به شما تعلق پیدا می کنند.روند تحقق جامعه ی مجازی،از میان همین تعلقات می گذرد و نادیده گرفتن آن،چون نادیده گرفتن شیرازه ی جامعه ی مجازی است.

منابع:
http://attlass.blogfa.com/post-11.aspx
وبلاگ برای ابراز و تصحیح عقاید و خصوصیات شخصی
[b][font=Tahoma, sans-serif]وبلاگ برای ایجاد ارتباط با دیگر بلاگر ها[/font][/b]
وبلاگ برای تعامل اجتماعی
[b][font=Tahoma, sans-serif]وبلاگ به منظور تحصیل[/font][/b]
وبلاگ برای جستجوی کار
وبلاگ برای ثبت وقایع یک مسافرت
وبلاگ برای تجارت:
 وبلاگ برای امور سیاسی
وبلاگ برای اطلاع
وبلاگ برای ابراز و تصحیح عقاید و خصوصیات شخصی
[b][font=Tahoma, sans-serif]وبلاگ برای ایجاد ارتباط با دیگر بلاگر ها[/font][/b]
وبلاگ برای تعامل اجتماعی
[b][font=Tahoma, sans-serif]وبلاگ به منظور تحصیل[/font][/b]
وبلاگ برای جستجوی کار
وبلاگ برای ثبت وقایع یک مسافرت
وبلاگ برای تجارت
 وبلاگ برای امور سیاسی
وبلاگ برای اطلاع
[font=YekanNumbers, BYekan]کاربرد وبلاگ[/font]
در حال حاضر وبلاگ و وبلاگ نویسی به سرعت رو به افزایش می باشد وبلاگ کاربرد های دیگری پیدا نموده است کاربرد وبلاگ در روزهای اول تاسیس آن فقط انتشار مطالب و نظریات نویسنده خود اما امروزه و با فراگیر شدن سیستم وبلاگ دهی کاربرد های وبلاگ به حد یک سایت و یا حتی فروشگاه رسیده  و تقریبا نمی توانیم تفاوتی بین سایت و فروشگاه و وبلاگ ها گذاشت. وبلاگ ها دارای کاربرد های مانند : انتشار مطالب ، مقالات، اخبار و خدمات، معرفی اشخاص و شرکت ها، تبلیغات، همکاری درفروش، کسب و کار اینترنتی است.


وبلاگ ها دارای ویژگی ها و دستاوردهای زیادی می باشند که به بعضی از آن ها اشاره می گردد :

انتخاب مطلب ( داده ) : درصد توليد و نشر اطلاعات در جهان به سرعت در حال پيشرفت و رو به افزایش بوده  و روندی کاملا دنباله ایی را طی می نمايد . بديهی ست در این چنين وضعيتی ، حتی امکان مطالعه بخش کوچکی از آن ها نيز وجود نداشته و ما مجبور استفاده از روش ها و مکانيزم هایی به منظور فيلترينگ اطلاعات و یا يافتن اطلاعات مورد نظر در يک رابطه مخصوص بدون از دست دادن منبع با ارزش و محدود زمان می باشيم  . یکی از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها با متمرکز شدن بر روی يک موضوع خاص قادرند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم کنند . 
[تصویر:  blog.png?ver=1395-10-02-101249-067]
با مطالعه و یا خواندن مطالب منتشر شده بر روی يک بلاگ که فردی با علاقه های شترک با شما تهيه و منتشر شده است ، احتمال پیدا کردن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می شود. با ترکيب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص از  چندين بلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، به دست يافت . با توجه به اين که بلاگ ها خلاصه ای از ساير موضوع های مربوط به ديگران را نيز ارائه می کنند ، آن ها يک ديد اطلاعاتی مناسب  در ارتباط با يک موضوع را هم به مخاطب خود منتقل می کنند. مطلب ها و موضوعاتی که در چندين بلاگ هایی هایی مورد توجه قرار می گيرند به خواننده امکان آگاه شدن از  نقطه نظر های چندين بلاگ نويس  را در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص ، خواهد داد . بدين صورت خواننده  قبل از این که مطالعه تمام مطلب ، ديد مناسبی نسبت به آن را پيدا کند . به  فرآيند فوق ، triangulation   گفته می شود .
صفحه‌ها: 1 2