تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کتاب های آموزش ترکی که برای یادگیری بهتر باید بخوانید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امروزه لیست بلند بالایی از کتاب های مختلف آموزش زبان ترکی را در ایران می بینیم که با سرو صدا و هیاهوی آنچنانی، به عنوان بهترین مرجع خودآموز زبان ترکی شناخته می شوند و با جلد های رنگارنگ در کتابفروشی ها و وبسایت ها خودنمایی می کنند. اما باور کنید بسیاری از این کتاب ها بصورت علمی تهیه نشده اند و یا موسسات آموزش زبان ترکی، آنها را تایید نمی کنند.
در این پست، کتاب هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که توسط موسسات آموزش زبان ترکی استانبولی خارج از کشور و یا معتبر داخلی، بصورت علمی و پایه ای، زبان ترکی را به شما زبان آموزان از سطوح مقدماتی تا پیشرفته آموزش خواهند داد.
نحوه مطالعه این کتاب ها؟
نکته مهم اول: در حین مطالعه کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی، حتما لغاتی که معنای شان را نمی دانید یا برای تان جدید است را در یک لیست یا فلش کارت (هر چیزی که بهتر دم دستتان است-حتی گوشی موبایل) یادداشت کنید.
نکته مهم دوم: نکات گرامری را همانجا بر روی جزوه خود یادداشت کنید (چون حتما می دانید که ترکی استانبولی، گرامر آسانی ندارد!)
نکته سوم: اگر زمانی از یادگیری زبان ترکی استانبولی خسته شدید، شروع به استفاده از سرگرمی (پازل، بازی های گوشی آموزش زبان ترکی و …) استفاده کنید تا هم یادگیری تان بهتر شود و هم دوباره بتوانید سرعت اولیه خود را در یادگیری حفظ کنید.
نکته چهارم: متن کتاب ها را با صدای بلند و بصورت شمرده برای خود یا در جمع دوستانتان بخوانید. (باور کنید بسیار موثر است بخصوص وقتی این کتاب ها فاقد فایل های صوتی باشند)
۱- کتاب Teach yourself Turkish (سری ۱ تا ۳ و جامع)
سری کتاب های Teach yourself برای همه زبان ها توسط یک موسسه معتبر آموزش زبان خارجی منتشر می شوند. برای زبان ترکی هم این موسسه با کمک مدرسان بومی زبان ترکی استانبولی، اقدام به انتشار کتابی سه جلدی کرده است. اگر قصد یادگیری زبان ترکی را به صورت خودآموز دارید، کتاب های Teach yourself Turkish برای شما مناسب خواهد بود. کتاب های Teach Yourself Turkish منتشر شده از انتشارات Teach Yourself ، برای افرادی طراحی گردیده است که زبان ترکی را به عنوان زبان دوم خود یاد می گیرند، در این پست فایل های صوتی و PDF کتاب این مجموعه بر روی سایت زبان ایرانیان قرار گرفته است.
[تصویر:  teach-yourselfturkish-a-complete-1-638-540x403.jpg]
بعنوان مثال Teach Yourself Beginner Turkish شامل ۱۰ درس با موضوعات مختلف از جمله، سلام و احوالپرسی، خرید، رستوران رفتن، کارکردن و … می شود. (فهرست در ادامه مطلب) که در هر بخش لغات و گرامر مربوط به همان موضوع آموزش داده می شود. شیوه آموزش زبان ترکی در این کتاب این گونه است که، لغات ضروری هر درس با تصاویر و یا توضیخات ساده همچنین نکات گرامری، تلفظ و writing آموزش داده می شود، سپس تمرینات متنوع در پایان هر بخش ارائه شده و در پایان کتاب نیز پاسخ تمرین ها و Transcript متن Listenting ها را مشاهده خواهید نمود.
نقل‌قول: این ۳ کتاب توسط موسسات معتبر آموزش زبان ترکی خارج از کشور بعنوان بهترین ها شناخته می شوند و نظر شخصی ما نیست!
۲- کتاب آموزش زبان ترکی Yeni Hitit (سطح حرفه ای تر و در سه جلد)
اگر می خواهید در ترکیه یا کشورهای ترک زبان تحصیل یا کار کنید، این کتاب در سطحی بالاتر از کتاب قبلی به شما آموزش می دهد. سری کتاب های yeni hitit جهت آمادگی برای آزمون تومر زبان ترکی طراحی گردیده است. این کتاب توسط مرکز تحقیقات و کاربرد زبان ترکیه و زبان های خارجی دانشگاه آنکارا برای آموزش زبان ترکی به افراد غیر ترک زبان در ۳ جلد تهیه شده است.
[تصویر:  hititset-540x255.jpg]
بعنوان مثال جلد اول آن شامل ۱۲ درس می باشد که پس از آشنا نمودن با الفبای زبان ترکی، مسایل ساده اما بسیار کاربردی نظیر زندگی روزمره، اقوام و آشنایان، تغذیه، ساعت و زمان، آشنایی با فرهنگ ملل مختلف، خرید، مسافرت و… به زبان ترکی آموزش داده می شود. این مجموعه که آموزش زبان ترکی استانبولی را از پایه شروع می کند، برای مبتدیان و افرادی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند، مناسب خواهد بود.
۳- کتاب آموزش زبان ترکی The Delights of Learning Turkish (در یک جلد، عمومی)
این کتاب در آموزش ترکی از متدهای سرگرمی ولی کاملا اصولی استفاده کرده تا زبان ترکی را به مبتدیان و افراد متوسط آموزش دهد. بیشتر برای کسانی طراحی شده که قصد دارند در ترکیه، ساکن شوند و یا سفر تفریحی بروند ولی انصافا این کتاب از نظر گرامر ولغات و جملات، کاربردی و اصولی بوده و شما را برای کار و سفر به ترکیه آماده می کند.
[تصویر:  download-1-430x405.jpg]
توضیحات خود ناشر:
The Delights of Learning Turkish’ is a self-study course book that takes the learner from the beginner level to the intermediate level in Turkish. It is designed for English speakers, targeting adult and young adult learners; especially for those planning to settle and live in Turkey or visiting Turkey for business or pleasure. It is a comprehensive, explanatory approach to Turkish language teaching how to construct and use the language both in formal and colloquial forms with dialogues, examples, grammar points, vocabulary and exercises. It shows the grammatical structures in detail with examples, which enables the learners to make their own sentences instead of depending on off-the-shelf phrases. In the book, you can also find general information about the Turkish alphabet and Turkish language as well as notes on Turkish culture in daily life. Covering so many language points, this book is also a grammar reference that targets a wide range of audience including advanced learners. At the end of the book, you will find the keys to the exercises. There are also Turkish – English and English – Turkish glossary sections as well as Turkish proverbs and idioms added to the book with explanations.
این سه کتاب همانگونه که گفتیم طبق مطالعات انجام شده در موسسات معتبر آموزش زبان ترکی بعنوان سه تا از بهترین منابع خودآموز ترکی معرفی شده اند.
اما دقت کنید که برای یادگیری کامل و سریع تر زبان ترکی حتما باید از نرم افزار، فیلم و فایل های صوتی معتبر و علمی استفاده کنید. در چرب زبان همه این منابع را در سه بسته آموزشی (کلیک کنید) آماده کرده ایم.
آموزشگاه زبان در کرج، اموزشگاه زبان کرج،موسسه زبان در کرج، موسسه زبان کرج،بهترین کلاس زبان در کرج، بهترین کلاس زبان کرج، بهترین آموزشگاه زبان در کرج، بهترین آموزشگاه زبان کرج، بهترین موسسه زبان در کرج، بهترین موسسه زبان کرج، کلاس زبان فردیس، کلاس زبان در فردیس، کلاس زبان مناطق کرج، کلاس زبان در مناطق کرج، کلاس زبان مهر شهر، آموزش زبان در کرج، مکالمه زبان در کرج، کلاس مکالمه زبان در کرج، کلاس زبان بزرگسالان در کرج، اموزشگاه زبان گوهردشت.
کلاس زبان کودکان در کرج
موسسه زبان کودکان در کرج
آموزشگاه زبان کودکان در کرج
tlps.ir