تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آخرین رتبه بندی دانشگاه های ایران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سلام
رتبه بندی دانشگاه های ایران

رتبه اول

دانشگاه علوم پزشکی تهران
رتبه جهانی 511
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران و تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان تهران است. این دانشگاه موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران را نیز اداره می‌کند. 

رتبه دوم
دانشگاه تهران
رتبه جهانی 532
دانشگاه تهران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران است که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی به دستور رضا شاه پهلوی تأسیس شد. دانشگاه تهران هم اکنون دارای ۲۵ دانشکده، ۹ پردیس و ۱۱ مرکز پژوهشی است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته‌ها بهره می‌گیرد. برند دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

رتبه سوم
دانشگاه صنعتی شریف
رتبه جهانی 567
دانشگاه صنعتی شریف دانشگاهی دولتی واقع در خیابان آزادی تهران، ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۴۴ با نام دانشگاه صنعتی آریامهر بنیانگذاری گشت که پس از انقلاب اسلامی، در آبان ۱۳۵۸، به‌افتخار یکی از دانش‌آموختگان آن، مجید شریف واقفی، به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد.

رتبه چهارم
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
رتبه جهانی 863
دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا پلی‌تکنیک تهران یکی از دانشگاه‌های فنی و صنعتی ایران است که در شهر تهران قرار دارد. این دانشگاه علاوه بر تهران، دارای پردیس‌هایی در بندرعباس، ماهشهر و گرمسار است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر نخستین دانشگاه صنعتی ایران است که در سال ۱۳۳۷ رسماً افتتاح شد

رتبه پنجم
دانشگاه علم و صنعت ایران
رتبه جهانی 866
دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاهی دولتی و به اعتقاد برخی اولین مؤسسهٔ آموزش عالی در ایران است که هستهٔ اولیهٔ آن در سال ۱۳۰۸ شکل‌گرفته است.این دانشگاه در تهران واقع است و شعبه‌های آن در شهرهای اراک، بهشهر، دماوند و نور قرار گرفته‌اند.

رتبه ششم
دانشگاه تربیت مدرس
رتبه جهانی 869
دانشگاه تربیت مدرس یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران و تنها مرکز تحصیلات تکمیلی جامع دولتی کشور می‌باشد که در شهر تهران واقع شده است.

رتبه هفتم
دانشگاه صنعتی اصفهان
رتبه جهانی 906
دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی استان اصفهان و با ۲۳۰۰ هکتار مساحت، بزرگ‌ترین دانشگاه کشور از لحاظ وسعت است. این دانشگاه در محدودهٔ اتوبان آزادگان و در ۵ کیلومتری مرکز اصفهان قرار گرفته‌است. این دانشگاه دارای پارک جنگلی کوچکی است و کوه سید محمد، کوه صلات و امامزاده سید محمد در اراضی دانشگاه واقع شده‌اند.

رتبه هشتم
دانشگاه فردوسی مشهد
رتبه جهانی 1025
دانشگاه فردوسی مشهد یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است. این دانشگاه که پیشنهاد تأسیس آن به قبل از دهه بیست خورشیدی بر می‌گردد از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران به شمار می‌آید. دانشگاه فردوسی مشهد در زمان پهلوی از نظر علمی و آکادمیک زیر نظر دانشگاه سان فرانسیسکو آمریکا قرار داشت.


منبع و ادامه رتبه بندی دانشگاه های ایران
منبع کجاست؟