تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روش های بررسی سئو سایت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سئو چیست؟ 

SEO (Search Engine Optimization ) اعمالی است که جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی به وبسایت از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد.
برای درک بیشتر سئو به موارد زیر توجه کنید:
– کیفیت ترافیک.یک وبسایت میتواند از تمامی دنیا بازدید کننده داشته باشد،اما این اتفاق مستلزم یک سری شرایط خاص و گذر زمان است.اگر شما به دروغ کاری را در وبسایت انجام دهید و یا اذهان بازدیدکنندگان را دور بزنید وبسایت شما در دسته وبسایت های ضعیف قرار خواهد گرفت.برای مثال شما اگر یک مغازه خدمات کامپیوتری دارید نباید در توضیحات وبسایت،خودتان را به عنوان یک شرکت بزرگ تولیدکننده سخت افزار یا نرم افزار معرفی کنید.بلکه باید سعی کنید ترافیک و کاربرانی که به وبسایت شما وارد می شوند تنها به خاطر خدمات و محصولات واقعی خود شما باشد.صحت اطلاعات اعتبار وبسایت را افزایش داده و وبسایت در رتبه های بالاتری قرار میگیرد.


– کمیت ترافیک.نمایش بیشتر در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو مانند گوگل موجب بازدید و ورود بیشتر به وبسایت می شود.ترافیک ورودی بیشتر، منفعت بیشتر را به دنبال دارد.
– نتایج ارگانیک.نتایج بدست آمده را از داشتن وبسایت به خوبی می گویند.تبلیغات بخش مهمی از وبسایت ها را تشکیل می دهد.بالا بودن میزان ترافیک ورودی به وبسایت موجب مساعد شدن شرایط قبول کردن تبلیغات و سود بیشتر می شود.

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو همان وبسایت هایی نظیر گوگل(Google )،یاهو(Yahoo! )،بینگ(Bing )و… هستند که کاربران متنی در جعبه جستجو آن(Search Box )مطلبی که به دنبال آن هستند را تایپ می کنند و یا به وسیله میکروفون صحبت می کنند تا اطلاعاتی را راجع به آن کلمه یا جمله کسب کنند.موتورهای جستجو هم به سرعت مجموعه ای از وبسایت های مرتبط را در صفحات مختلف به جستجوکنندگان نمایش می دهند.اما تا به حال به پیچیدگی این عملیات دقت کرده اید؟!
گوگل یا هر موتورجستجوی دیگری به وسیله خزنده(Crawler ) که در همه آنها وجود دارد،به دنبال اطلاعات و محتوایی مرتبط با عبارت جستجو در اینترنت می پردازند و آنها را جمع آوری می کنند.سپس براساس الگوریتم های خود و میزان ارتباط محتوا،عناوین و کلمات کلیدی در صفحه وبسایت آنها را ایندکس و ترتیب بندی می کند و در خروجی جستجو به کاربران نمایش می دهد.
لازم به ذکر است که بهینه سازی های مهم اکثرا در داخل خود وبسایت قرار می گیرند تا بیشتر توسط موتورهای جستجو در نتایج نمایش داده شود.بخش هایی مانند عناوین مطالب،تعاریف متا،کلیدواژه های متا،پیوند های داخلی در محتوای وبسایت و از همه مهم تر محتوا و مقالات از مهم ترین ها برای بهینه سازی و اصطلاحا سئو شدن وبسایت می باشد.

چرا سئو برای وبسایت مهم است؟

شبکه های اجتماعی دیگر روش هایی هستند که می توانند ترافیک ورودی به وبسایت را افزایش دهند،اما موتورهای جستجو اصلی ترین و بهترین روش برای هدایت کاربران به سمت انواع وبسایت های ارائه دهنده اطلاعات،خدمات،محصولات،محتوا یا فایلهایی خاص می باشد.
موتورهای جستجو به راحتی مردم را مانند جاده ای هموار در دنیایی بی نهایت به سمت موضوع و هدفی که میخواهند هدایت می کنند.اگر موتورهای جستجو نتوانند وبسایتی را پیدا کنند ،آن وبسایت ترافیک ورودی بسیار زیاد احتمالی را از دست خواهد داد.کلماتی که کاربران اینترنت در جعبه جستجو درج می کنند ارزش بسیار زیادی دارد.تجربه نشان داده است که ترافیک ورودی موتورهای جستجو به وبسایت می تواند یک سازمان یا کسب و کار را به موفقیت برساند یا حتی آن را ورشکست کند!
برای همین است که مبحث سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هیچ رسانه و روش بازاریابی مانند موتورهای جستجو نمیتواند به این اندازه کاربران را به سمت وبسایت هدایت کند.سرمایه گذاری در مبحث سئو در حالی که پایین است اما بازده بسیار خوبی خواهد داشت.
حال برای تشخیص وضعیت سئو یک وبسایت روش های وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.به شدت توصیه می شود که برای بررسی سئوی وبسایت و رفع مشکلات آن حتما از شرکت های معتبر نظیر شرکت طراحی وبسایت آروین کارن که تجربه شرکت خوشنام دارکوب را یدک می کشد کمک بگیرید.

روش های کلی بررسی و آنالیز سئو وبسایت

Primary Analysis
Secoundary Analysis
Website Activity Methods
A/B Testing
Report Analysis
روش ها تحلیل و بررسی سئو دارای قدم هایی می باشد که به وسیله آنها می توان وضعیت موجود وبسایت را کاملا ارزیابی کرد و با این اطلاعات میتوانید با اجرای طرح و برنامه ای درست موجب بهتر شدن و پیشرفت وبسایت خود شوید.

Primary Analysis 
چرخه آنالیز از آنالیز اولیه و اصلی به نام Primary Analysis آغاز می شود.این فاز از بررسی ضروری و نیاز به توجه ضروری قبل از هرکاری از قبیل ایجاد،به روزرسانی و یا حذف کردن محتوا را دارد.اگر این بررسی به درستی انجام شود میتوان وبسایت را از محتوای کپی شده یا تکراری شامل متن،پیوند یا عکس را خالی کرد.البته برای پیشروی درست بررسی ها ها باید با نیازمندی ها و بخش های مختلف کسب و کار مورد نظر آشنا بود؛در این صورت میتوانید ایده های خوب در راستای کسب و کار و پیاده سازی آن در وبسایت خود داشته باشید.

مراحل روش بررسی Primary :
– بررسی کلمات کلیدی: بررسی کلمات کلیدی با انواع مختلف مانند کلمات کلیدی دو عبارته(تشکیل شده از دو کلمه)،کلمات کلیدی ۳ عبارته،کلمات کلیدی براساس اهداف جغرافیایی و به همین صورت.
– بررسی رقبا: برای اینکار می بایست کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا براساس منطقه جغرافیایی(اولویت وبسایت های داخلی می باشد) مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.اگر برای مثال وبسایتی برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات در تهران دارید،باید کلمات کلیدی وبسایت های موفق که در تهران فعالیت میکنند را بررسی و از نکات آن استفاده کرد.البته دسترسی به این کلمات کلیدی به هیچ وجه آسان نیست و باید از متخصصان و شرکت های طراحی سایت موفق نظیر آروین کارن مشورت و کمک گرفت.
– بررسی بک لینک های رقبا: یکی دیگر از بخش های مهم Primary Analysis که باید انجام بگیرد،آنالیز پیوندها و بک لینک های داخل و خارج وبسایت است.باید طریقه بک لینک گذاری های رقبا مورد تحلیل قرار گیرد و از نکات مفید آن استفاده کرد.
– بررسی الگوریتم های موتورهای جستجو: از سال ۲۰۰۰ تا کنون الگوریتم های گوگل بسیار تکامل یافته شده اند.خصوصا در چند سال اخیر این الگوریتم ها رشد فوق العاده ای داشته اند،و به صورت دوره ای به روز و کامل تر می شوند و ایرادات احتمالی آنان رفع می شود.دو عدد از الگوریتم هایی که بسیار قدرتمند هستند و اگر در بررسی ها و اصلاحات وبسایت اشتباهی رخ دهد،به شدت آن وبسایت را جریمه میکنند،الگوریتم های “پاندا” و “پنگوئن” میباشند.الگوریتم های پاندا و پنگوئن را در ادامه معرفی خواهیم کرد.
این بررسی ها مشخص می کند که کدام بخش های وبسایت احتمال این که توسط این دو الگوریتم جریمه شوند را دارند.البته فقط گوگل الگوریتم برای فیلتر کردن ندارد و موتورهای جستجوی دیگر نیز الگوریتم های منحصر به فرد خود را دارا می باشند.
الگوریتم پاندا:این الگوریتم در سال ۲۰۱۱  در گوگل متولد شد.وظیفه اصلی این الگوریتم این است که با وبسایتهایی که محتوای ضعیف و هرز دارند مبارزه می کند.این الگوریتم پس از تشخیص ضعیف بودن یا تکراری و کپی بودن محتوای وبسایت،آن صفحه از وبسایت یا کل وبسایت را جریمه و رتبه آن را به شدت کاهش می دهد.
الگوریتم پنگوئن:توسط گوگل در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.این الگوریتم وظیفه اطلاع دادن وبسایتهایی را به گوگل دارد که از بک لینک های غیرطبیعی و جعلی استفاده میکنند.در مبحث سئو، بک لینک سازی و قرار دادن لینک ها از صفحات مختلف وبسایت در وبسایت های دیگر در افزایش رتبه وبسایت تاثیر بسزایی دارد.اما اگر اینکار به صورت غیر طبیعی و جعلی و خارج از حد انجام شود که روش های مختلفی دارد،این الگوریتم به شدت با آنها برخورد میکند.

Secondary Analysis
روش هایی که گفته میشود میتوانند به صورت جداگانه آنها را انجام داد،اما برای بررسی استاندارد و اصولی سئو باید این مراحل به صورت یک چرخه انجام شوند.
پس از اینکه مراحل Primary Analysis صورت گرفت حال نوبت انجام دادن فاز بررسی ثانویه یا همان Secondary Analysis میباشد.
-دامنه: نام دامنه معرف و ارائه دهنده برند و خدمات وبسایت می باشد.پس بسیار مهم است تا یک نام را انتخاب کنید که معرف کسب و کار شما باشد و در مبحث سئو به وبسایت کمک کند.بررسی مجدد نام دامنه و در صورت نیاز تغییر آن میتواند گام بزرگی برای موفقیت و راحت تر به خاطر سپرده شدن نام وبسایت توسط کاربران شود.اگر در بررسی ها احساس شد که نام دامنه مناسب نیست توصیه میشود با رعایت نکات اصولی آنرا تغییر دهید.
نکاتی که هنگام انتخاب نام دامنه باید به آن توجه شود:

Protocol(پروتوکول)
Sub-Domain name(عبارتی که قبل از نام دامنه می آید)
Domain name(اسم دامنه)
Top Level Domain(دامنه سطح بالا یا همان پسوند دامنه)
Directory
Sub directory
سورس:طراحی سایت کارن arvinkaren.com
روش های بررسی سئو سایت

[تصویر:  sitedesign.png]