تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خودروی لاکچری و سوپر لوکس پردرآمدترین بازیکن فوتبال+ عکس
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  %D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88.jpg]
[font=font1]به گزارش [font=font2][font=font2]افکارنیوز[/font]، کریستیانو رونالدو از خودروی فراری F12 خود رونمایی کرد که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید.
[تصویر:  6731563_503.jpg]
منبع:العالم[/font]
[/font]

در ماه‌های گذشته روند واردات خودرو طبیعی بوده و دلیلی برای گرانی آن وجود ندارد.
چنین موضوعی به‌هیچ‌عنوان واقعیت ندارد و خود مسئولان مربوطه هم می‌دانند که مطلبی خلاف‌واقع را اعلام می‌کنند. سال‌هاست روند ثبت سفارش خودرو به شکلی بوده که ممکن است در موارد متعدد افراد به واردات کالای مدنظر خود پرداخته و در مراحل پایانی و همزمان با ورود کالا، سفارش خود را نیز ثبت کنند؛ چراکه دیدگاه بر ثبات عملکرد در دستگاه‌های اجرایی کشور است، اما سال گذشته به‌یکباره مقررات موجود در این بخش دستخوش تغییر شده و از خرداد سال جاری نیز یکباره روند ثبت سفارش متوقف شد و به‌این‌ترتیب، اکنون شاهد آثار این تصمیم بر بازار خودروهای خارجی هستیم و قیمت این خودروها با سیر صعودی عجیبی همراه شده است؛ برای مثال، سانتافه به ۲۸۰ میلیون و توسان به بیش از ۲۳۰ میلیون تومان رسیده‌اند. فشار این افزایش هزینه نیز بیش از همه بر دوش مصرف‌کننده است. در این میان، اعتقاد و تاکید ما نیز بر این است که مافیای تولیدکنندگان خودرو در داخل کشور با همکاری دولت چنین اقداماتی را با هدف ازبین‌بردن بازار رقبای رنو و پژو طراحی کرده‌اند؛ البته گاه نیز این‌گونه عنوان می‌شود که ممکن است بحث کمبود ارز در کشور موجب اتخاذ چنین تصمیماتی شده باشد که حتی اگر این‌گونه هم باشد بدترین شکل تصمیم‌گیری را شاهد هستیم؛ زیرا راه‌های بسیاری برای کنترل این وضعیت وجود داشت که بدون برهم‌خوردن نظم، کار پیش رود. اکنون واردکنندگان و نمایندگی‌های خودروسازان خارجی به‌واسطه شرایط ایجادشده موفق به ایفای تعهدات خود به مردم نمی‌شوند و نتیجه ناآگاهی مسئولان پرونده‌هایی می‌شود که برای همکاران ما ایجاد شده است.
یعنی آثار این تصمیم فقط به افزایش قیمت محدود نبوده و اثرات قضایی هم داشته است
علاوه بر آن‌چه تاکنون در بازار خودروهای خارجی صورت گرفته، در دو ماه آینده همین قیمت‌ها حداقل ۵۰درصد بالاتر خواهد رفت؛ به‌این‌ترتیب، نه‌تنها مردم از دسترسی به خودروهای ایمن و باکیفیت بهتر محروم می‌شوند،  هزینه‌های آن‌ها هم به‌شکلی غیرواقعی افزایش می‌یابد. آرزو داریم مردم بتوانند بهترین خودروهای روز دنیا را با قیمتی در حد همه کشورها در اختیار داشته باشند؛ چراکه شأن مردم ما آن است که از بهترین‌ها استفاده کنند و جانشان حفظ شود.
البته حتی پیش از این تصمیم هم تفاوت قیمت خودرو در ایران و دیگر کشورها بسیار فاحش بود.
برای یک واردکننده هر خودرو رقمی بین پنج تا ۲۵ میلیون تومان سود دارد که این ۲۵ میلیون هم مربوط‌به برخی خودروهای خاص می‌شود، اما در داخل کشور ۱۷ دستگاه مختلف از واردات خودرو هزینه دریافت می‌کنند که درنهایت، همین موارد به افزایش قیمت خودروهای خارجی منجر می‌شود. مهم‌تر از آن تعرفه گمرکی است که اکنون رقمی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد دارد، اما بحث‌ها مبنی بر آن است که در هفته‌های پیش‌رو ممکن است این رقم به ۷۰ تا ۸۰ درصد هم برسد؛ چراکه ظاهرا قرار است روز چهارشنبه این بحث در هیئت دولت بررسی شود.
بسیار عالی?