تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهنمای جامع سئوی سایت وردپرسی برای کسب رتبه های بالاتر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
وردپرس سیستم مدیریت محتوای قدرتمندیه.

سهولت و سادگی استفاده، وردپرس رو به یکی از محبوبترین پلتفرمها تبدیل کرده به طوری که در حال حاضر 4/26 درصد از 10 میلیون سایر برتر جهان از وردپرس استفاده میکنن. با توجه به سادگی و وضوح این سیستم، این عدد روز به روز هم داره بیشتر میشه. با استفاده از وردپرس میتونید در کمترین زمان یه سایت کامل داشته باشید و با انتخاب وسیعی از افزونه ها که پیشرو دارید قابلیت های بازرگانی و امکانات اجتماعی مورد نیاز رو هم بهش اضافه کنید. 
اما یه مسئله مهم این وسط فراموش شده: ترافیک.
حتی اگه سایتتون عملکرد کامل و طراحی زیبایی هم داشته باشه باز هم ترافیک خوبه خود روونه سایت نمیشه. اگه میخواهید ترافیک بگیرید باید برای کلیدواژه های مربوط به کارتون بتونید روی صفحه نتایج جستجو رتبه بگیرید. حالا چطور میخواهید برای کلیدواژه های مورد نظرتون رتبه بگیرید؟
سئو فرایند بهینه کردن جنبه های مختلف سایته که کمک میکنه رو صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری بگریدد. اهمیت سئو از اونجاست که رتبه های بالاتر ترافیک بیشتری میگیرن و فروش کارتونو افزایش میدن. 
ما تو این مقاله یه راهنمای سئوی وردپرس براتون آماده کردیم. اجرای هر کدوم از این مراحل میتونه مزیت بزرگی تو رقابت آنلاین براتون محسوب بشه.
[list]

[*]تنظیمات پیش فرض پیوند یکتا رو تغییر بدید
[/list]
بهینه سازی طرز نمایش URLهای سایت هم از نظر موتورهای جستجو و هم از نظر کاربرها به نفعتونه. با URLهای بهینه شده موتورهای جستجو و کاربرها از روی آدرس و قبل از مشاهده صفحه میتونن موضوع محتوای سایت رو متوجه بشن.
وردپرس به طور پیش فرض آدرسها رو به صورت http://site.com/?p=123 نمایش میده، اما شما میتونید تنظیم کنید که به جاش به صورت محصول-23//دسته-بندیhttp://site.com// دیده بشه که بهتر هم هست.
خوشبختانه این کار خیلی سادست. از بخش تنظیمات روی پیوند یکتا کلیک کنید و ساختار رایج رو انتخاب کنید و /%category%/%postname%/ رو وارد کنید. حالا URLهای جدیدتون به صورت http://site.com/services/mobile-locksmith نمایش داده میشن.
اگه میخواهید فقط عنوان صفحه یا پست نمایش داده بشه میتونید به جاش /%postname%/ رو بذارید.
این تغییرات درسته که یک شبه رتبه سایتتونو بالا نمیبرن اما به بهتر شدن بهینه سازی سایتتون کمک میکنن. هر کمک کوچیکی میتونه تو مدت زمان اثر مهمی داشته باشه.
[list]

[*]افزونه یواست نصب کنید
[/list]
احتمالا مهمترین عامل رتبه بندی گوگل، ارتباط سایت با کلیدواژه هاست که به بهینه تر شدن سایت کمک میکنه. افزونه WordPress SEO by Yoast یکی از مفیدترین افزونه ها در ارتباط با سئوست. این افزونه نوشتن محتوای بهینه رو ساده میکنه و حتی برای هر پست پیشنهادهایی هم برای بهتر شدن رتبه ارائه میده.
وارد سایت وردپرستون بشید و رو تب افزونه ها روی دکمه "افزودن" کلیک کنید. سئوی وردپرس رو سرچ کنید و روی نصب Yaost کلیک کنید.
بعد در صفحه بعد باید افزونه رو فعال کنید.
یواست میتونه براتون این کارها رو انجام بده:
تحلیل صفحه (مثلا بر اساس کلیدواژه ای خاص)
دسترسی به فایلهای .htaccess و tobots.txt
عملکرد پیشرفته نقشه سایت XML
عملکرد نان سوخاری در جهتیابی سایت
تنوع
اجرا با شبکه های اجتماعی
ارتقای RSS
این افزونه برای مرحله بعد (سئوی درون صفحه برای پست های مجزا) خیلی مفید خواهد بود. نصب افزونه یواست رایگانه اما نسخه پولی هم داره که امکانات بیشتری رو در اختیارتون قرار میده.
[list]

[*]بهینه سازی عوامل درون-صفحه برای پست های مجزا
[/list]گوگل برای تعیین رتبه سایت صدها عامل رو در نظر میگیره.
اما عوامل سئوی درون-صفحه جزء مهمترین هاش هستند.
عوامل سئوی درون-صفحه به مسائلی از روی صفحه، مثل محتوا و عناوین و از این دست برمیگردن که شما روشون کنترل دارید. رتبه صفحه ای که اطلاعات خوبی داشته باشه براحتی از رتبه صفحه ای که فقط توش عنوان داره و مطلب خاصی نداره جلو میزنه. بنابراین کاملا عقلانیه که همه صفحات رو بهینه کنید تا رتبشون افزایش پیدا کنه. 
طبق یکی از تحقیقاتی که ماز انجام داده، نشونه های درون صفحه برای 3/20 درصد از عوامل رتبه بندی موتورهای جستجوی محلی به حساب میاد.
عواملی که باید برای بهینه سازی درون-صفحه انجام بدید در زیر فهرست شدند، این عوامل رو برای تمام پستهای سایتتون یک به یک اعمال کنید:
تگ های عنوان: عنوان چون اولین چیزیه که کاربر رو صفحه نتایج جستجو میبینه، بدون شک مهمترین عوامل درون صفحه است. کلیدواژه های مورد نظرتونو تو عنوان بکار ببرید و عنوانی بنویسید که برای خواننده جذاب باشه و بتونه بیشتر کلیک بگیره.
توصیفات متا: توضیح کوتاهی در مورد صفحه که روی صفحه نتایج جستجو، زیر عنوان دیده میشه. توصیفات متا به کاربر میگن که صفحه در مورد چه مطلبیه. کلیدواژه های هدف و یه درخواست برای اقدام تو توصیف متا بکار ببرید تا کاربرها رو تشویق به کلیک کنید.
هدرها: هدرها چون متن رو به بخش های کوچیکتر تقسیم میکنن و خوانایی رو افزایش میدن خیلی مفیدند. هدف از نوشتن هدرها اینه که کلیدواژه های ثانویه رو تو هدرها بکار ببرید.
متن ALT تصاویر: حتما برای تصاویر سایتتون از متن آلت استفاده کنید تا تو جستجوی تصاویر گوگل نمایش داده بشه.
محتوا: هدف اینه که در مورد عنوان یک مطلب قابل فهم بنویسید. کلیدواژه های هدف و عبارتهای مرتبط رو چند بار در کل متن محتوا بکار ببرید. اگه یه کسب و کار محلی دارید که باید اسم، آدرس و شماره تلفن محلتونو جایی بذارید که تو چشم باشه. مواظب باشید محتواتونو زیادی بهینه نکنید (زیادی کلیدواژه ها رو تو متن تکرار نکنید) که یه وقت جریمه بشید.
تو مرحله قبلی گفتیم افزونه WordPress SEO by Yoast رو نصب کنید. قابلیت تحلیل کلیدواژه این افزونه اینجا به دردتون میخوره. این افزونه به محتواتون نگاه میکنه و نحوه بهینه سازی شما رو برای یه کلیدواژه خاص ارزیابی میکنه و پیشنهاداتی برای بهبودش بهتون ارائه میده.
تب کلیدواژه از زیر هر پست قابل دسترسه.

سورس:طراحی سایت دارکوب sitedar.com
راهنمای جامع سئوی سایت وردپرسی برای کسب رتبه های بالاتر
[تصویر:  sitedesign.png]