تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت شرکت عمرانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ثبت شرکت یکی از اقدامات اساسی در راستای انجام امور عمرانی ، ساختمانی و ... می باشد.  با ثبت شرکت عمرانی  می توانید فعالیت خود را به طور رسمی و قانونی آغاز کنید.
شرکت های عمرانی عمدتاَ می توانند در قالب های ساخت پروژه های عمرانی ، سرمایه گذاری ، اجرا و مشارکت در پروژه های صنعتی ، عمرانی ، مشارکت و راه اندازی واحدهای تولیدی ، اخذ تسهیلات به صورت مستقیم از بانک ها ، مشارکت و سرمایه گذاری در احداث شهرک های مسکونی و ... به فعالیت بپردازند. 
همچنین، این شرکت ها می توانند جهت توسعه فعالیت خود یکی از زمینه های پیمانکار سازه های نفت و گاز و پتروشیمی  ، نیرو ، آب و فاضلاب ، تونل ، راه ، فضای سبز ، سد ، پارک، ابنیه ، تاسیسات ، برق و الکترونیک و ... را به حوزه کار خود اضافه نمایند. 
شرکت عمرانی را می توان در قالب سهامی خاص و یا بامسئولیت محدود به ثبت رساند. 
• شرکت  سهامی خاص:  نوعی شرکت سهامی است که سهام آن قابل داد وستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط مردم به راحتی قابل معامله است. هنگام تشکیل چنین شرکتی باید تمام سرمایه ان در موقع تاسیس توسط  موسسان تامین وبخشی از سرمایه در بانک سپرده گذاری شده باشد.
• مطابق ماده 94 قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده وهریک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام شرکت های سهامی صرف نظر از نوع فعالیت تجاری محسوب می شوند بدین معنا که شرکت سهامی اگر فعالیت آن بازرگانی و تجاری هم نباشد تجاری محسوب می شود .
نکته : شرکت سهامی خاص هرچند از نظر ثبت شرکت مراحل پیچیده تری دارد اما اعتبار بیشتری دارد. این نوع شرکت برای فعالیت های عمرانی بسیار مناسب می باشد. اخذ وام برای شرکت های سهامی خاص بسیار راحت تر بوده و معمولاَ تا سقف ده برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانک ها یا موسسات مالی امکان پذیر است .
در ذیل، ضمن بررسی شرایط و  مدارک مورد نیاز، به نحوه ثبت شرکت های سهامی خاص و بامسئولیت محدود  می پردازیم.

[list]

[*]شرایط لازم اولیه جهت ثبت شرکت سهامی خاص
[/list]حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. (18 سال تمام)
اعضا هیئت مدیره باید حداقل از 2 نفر تشکیل گردد و اعضا و هیئت مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیئت مدیره نباید دارای سوءپیشینه کیفری باشند.
حداقل سرمایه شرکت باید صد هزار (100.000) تومان باشد. طرفین باید 35 % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند.

[list]

[*]مدارک لازم جهت ثبت شرکت  سهامی خاص
[/list]برای تاسیس شرکت سهامی خاص مطابق ماده 20 ل. ا. ق. ت مدارک ذیل باید به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد:
1-  اساسنامه شرکت سهامی خاص که باید به امضای سهامداران رسیده باشد. ( دو جلد )
2- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کم تر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.
3- صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.  ( دو نسخه )
4- صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد. ( دو نسخه )
5- فتوکپی برابر اصل شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین 
6- تصویر کارت ملی
7- ذکر روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد. 
8- ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها
نکته : فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه  در اداره ثبت شرکت ها موجود است.

[/url]
[url=https://kiasabt.com]ثبت شرکت کیا ثبت
https://kiasabt.com