تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سیستم آموزش و پروش کشور اسپانیا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سیستم آموزش و پروش کشور اسپانیا
در اسپانیا قوانین آموزش و پرورش  تدوین گر نظامنامه آموزشی می باشد . بر اساس این مقررات تحصیل در اسپانیا الزامی است و از سن 6 تا 16 سالگی بصورت رایگان باید ارائه شود . دولت اسپانیا این طرح را حمایت می کند . برای همه بچه های 6 تا 16 ساله حضور و غیاب در مدارس الزامی است .
 
نگاهی به سیستم آموزش و پرورش
آموزش و پروش تا سنین قبل از 6 سالگی را  آموزش پیش دبستانی و یا آموزش مهد کودکی می نامند و به دو قسمت تقسیم می شود . قسمت اول بچه های نهایتا تا 3 سال را شامل می شود و قسمت دوم بچه های بین 3 تا 6 سال را  پوشش می دهد . از بین سنین 6 تا 16 سالگی  آموزش و پرورش اسپانیا به دو دوره تقسیم می شود . گرو ه اول که دبستانی نامیده می شوند برای دانش آموزان بین سنین 6 تا 12 ساله می باشد و گروه دوم برای بچه های بین سنین 12 تا 16 ساله و با نام متوسطه شناخته می شود .
آموزش دبستان خود به سه دوره تقسیم می شود .دوره اول بچه های بین 6 تا 8 سال ، دوره دوم برای بچه های 8 تا 10 سال و دوره سوم برای بچه های 10 تا 12 سال می باشد . در هر یک از این دوره ها میانگین تعداد دانش آموزان  حدود 25 نفر در مدارس اسپانیا می باشد .
هدف اولیه  از این سطح آموزشی آماده سازی بچه ها  با آموزش های ابتدایی است که این امکان را برای آنها فراهم می کند که توانایی های عناصر فرهنگی پایه ای ، آموزش بیان شفاهی ، اموزش نوشتن و حساب و همچنین اموزش های خود کفایی برای داشتن یک زندگی طبیعی در محیط پیرامون خود می باشد . گواهینامه ای که در پایان این دوره تحصیلی به دانش آموزان اهدا می شود به عنوان پایان تحصیلات مدرسه ای نامیده می شود .  
دوران متوسطه هم به دو قسمت دوره تقسیم می شود . دوره اول برای بچه های 12 تا 14 ساله و دوره دوم برای بچه های 14 تا 16 ساله می باشد . در طول این دوره ها میانگین تعداد دانش آموزان  در هر کلاس حدود 30 نفر می باشد . مدرکی که در پایان این دوره به دانش آموزان اهدا می شود به عنوان مدرک پایان دوره متوسطه شناخته می شود .
برای  مطالعه ادامه مطلب و اطلاع از سایر فرصت های استثنایی با کارشناسان و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب تماس بگیرید .
02188656891