تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: GPON اینترنت پهن باند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  a8f3ef8f-d9fe-4d9a-80ec-6f23e97f0b73.jpg]



پروتکل GPON راه حلی استاندارد برای پاسخگویی به مشکل اینترنت پهن باند و تأمین نیاز کاربران خواهد بود.



تقاضا برای داشتن اینترنت با پهنای باند بالا در حال افزایش است و استانداردها برای پاسخگویی به نیاز کاربر بالاتر رفته‌اند. این مسئله با آوردن فیبر نوری به منازل قابل حل است. یکی از راه‌های ارائه‌ی فیبر به منازل، استفاده از تکنولوژی GPON ا(Gigabit Passive optical Network) است. این تکنولوژی اجازه می‌دهد که تنها یک فیبر از مرکز ارائه‌دهنده دریافت و به چندین مصرف‌کننده شامل منازل و مشاغل کوچک ارائه شود. 
PON (شبکه‌ی نوری غیرفعال) دو پروتکل به نام‌های EPON و GPON دارد. Gpon نسل جدیدتری از این تکنولوژی است و سرعت انتقال داده در آن بیشتر از Epon است. با ورود تکنولوژی FTTX/GPON  به ایران، سرعت اینترنت تا ۳۰۰ برابر افزایش خواهد یافت. GPON از سیستم طول موج نوری تسهیم‌شده استفاده می‌کند؛ به این ترتیب یک تک فیبر نوری می‌تواند برای هر دو داده‌ی Downstream و Upstream استفاده شود. هزینه‌ی تجهیزات Passive در این تکنولوژی برای ارائه‌دهندگان سرویس نسبت به تجهیزات Active به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

[تصویر:  64c8b345-343d-4a44-8d4a-b5723a9e09b2.jpg]


شرکت وردسان با توجه به رسالتش برای معرفی تکنولوژی GPON و بررسی چشم‌انداز آتی و نیازهای آینده‌ی کشور، طی سمیناری با دعوت از مدیران FCP-ها و سایر شرکت‌های فعال در این حوزه به ارائه‌ی راهکار و تأمین تجهیزات حوزه FTTX و پروتکل GPON  پرداخت. شرکت ایرانی وردسان از پیشگامان در این عرصه است. وردسان از سال ۱۳۸۴ با هدف ارائه خدمات و تأمين تجهيزات در زمينه شبكه‌های كامپيوتری مشغول به کار است و اکنون قصد دارد تأمین تجهیزات حوزه FTTX و تکنولوژی و پروتکل GPON را با همکاری کمپانی BDCOM عهده‌دار شود.


منبع : http://www.zoomit.ir/2017/7/27/189688/gp...rnet-iran/#

# پردیس_فناوری_کیش
# اینترنت_پهن باند_در_ایران_محقق_شد