تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: عکاس «ایستاده در غبار» برنده جایزه اصلی شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  IMG_4226.jpg]

سومین جشن انجمن عکاسان سینمای ایران شب گذشته (۱۳ تیر) با اجرای محسن کیایی و تجلیل از فرامرز بیات، اردشیر شلیله، تورج منصوری، فرشته طائرپور، کمال تبریزی، همایون اسعدیان، مهناز افشار و مصطفی زمانی در باغ موزه قصر برگزار شد.
به گزارش فیلم‌نت نیوز، در ابتدای مراسم سومین جشن انجمن عکاسان سینمای ایران که محسن کیایی اجرای آن را بر عهده داشت، حافظ احمدی رئیس هیات‌مدیره انجمن عکاسان سینمای ایران و دبیر جشن ضمن اشاره به حضور پررنگ عکاسان و کیفیت قابل توجه آثار ارائه شده در این دوره از جشن گفت: «اعضای انجمن و شورای سیاستگذاری این جشن توانستند در سومین دوره رکورد تعداد عکس های فیلم در یک سال را ارتقا دهند و نمایشگاهی در خور توجه با ۱۶۰ عنوان عکاسی در یک سال گذشته برگزار کنند. همچنین باعث افتخار انجمن است که در این دوره عکاسانی که عضو انجمن نیستند نیز توانستند در جشن شرکت کنند و ۲۰ عنوان عکس را به خود اختصاص دهند.
پس از سخنان احمدی نوبت به تجلیل از سینماگران شد که پیش از هر تقدیر ویدئو کلیپی از هر فرد و سخنان کوتاه او پخش شد.
در ابتدای تجلیل‌ها از اردشیر شلیله و فرامرز بیات به عنوان عکاسان پیشکسوت سینما تقدیر شد که سروش صحت برای تقدیر از شلیله و علی دهکردی برای تقدیر از بیات روی صحنه آمدند.
سروش صحت هنگام تقدیر از اردشیر شلیله گفت: «آدم در مقابل عکاس‌ها هول می‌شود. عکس‌های یک فیلم، خود یک اثر معنادار و هویت‌دار است. ما بسیاری از فیلم‌ها را ندیدیم اما عکس آنها برایمان یادآور آن فیلم است.»
در ادامه، شلیله گفت: «چقدر خوب است که دور هم جمع هستیم و چهره‌های سینمایی را می‌بینیم. ما به این دلخوشی‌ها سر پاییم و اگر اینگونه جشن‌ها نباشد کمتر می‌توانیم روزهای سخت را تحمل کنیم. خوشحال هستم که انجمن عکاسان سینمای ایران بعد از ۲۵ سال هنوز سر پاست و روز به روز بالنده‌تر می‌شود.»
سپس از تورج منصوری، فرشته طائرپور،کمال تبریزی و همایون اسعدیان به عنوان سینماگران ایرانی تقدیر شد که همایون ارشادی برای تجلیل از فرشته طائرپور، فرهاد توحیدی و رضا مهاجر برای تجلیل از تورج منصوری، محمدمهدی عسگرپور و زهرا مصفا برای تجلیل از کمال تبریزی، آتیلا پسیانی و پانته‌آ پناهی‌ها برای تجلیل از همایون اسعدیان روی صحنه آمدند.
طائرپور هنگام برگزاری این مراسم در تهران حضور نداشت و به همین دلیل فرزندانش علی و غزل شاکری برای دریافت تقدیرنامه او روی صحنه رفتند.
مهناز افشار و مصطفی زمانی نیز بازیگرانی بودند که در سومین جشن انجمن عکاسان سینمای ایران مورد تقدیر قرار گرفتند و مازیار میری و حافظ احمدی برای تقدیر از مهناز افشار و منوچهر شاهسواری و علی نیک رفتار برای تقدیر از مصطفی زمانی روی صحنه آمدند.
شاهسواری در هنگام تجلیل از مصطف‍ی زمانی درباره او گفت: «مصطفی زمانی از جمله کسانی است که من اول صدایش را می‌شنوم و بعد نقش‌آفرینی‌اش را می‌بینم.»
پس از آن با حضور هیات داوران همراه با علیرضا شجاع‌نوری و حامد بهداد جایزه برگزیدگان جشن اهدا شد
جایزه استعداد برتر برای عکاسان غیر عضو انجمن به حمید جانی‌پور برای مجموعه عکس‌های فیلم نفس اهدا شد.
جایزه بهترین عکس پشت صحنه به محمدمهدی دلخواسته برای فیلم قاتل اهلی تعلق گرفت.
سحاب زریباف نیز برای مجموعه عکس‌های فیلم ایستاده در غبار برنده جایزه اصلی این رویداد شد.
زریباف پس از دریافت جایزه‌اش از استادش مسعود معصومی یاد کرد و با بیان اینکه «ایستاده در غبار» نادیده گرفته شده بود از کارگردان این فیلم برای توجه ویژه‌اش نسبت به مقوله عکاسی فیلم تشکر کرد.
او همچنین گفت: «بخش قابل توجهی از این فیلم را به شکل آنالوگ و با نگاتیوهای گران و کمیاب عکاسی کردم.»
زریباف در نهایت جایزه خود را به مادرش و مادرانی که منتظرند جگرگوشه‌هایشان به خانه برگردند تقدیم کرد.
دیگر کاندیداهای این بخش امیرحسین شجاعی برای فیلم ویلایی‌ها، فتاح ذی‌نوری برای فیلم رفتن، احمدرضا شجاعی برای فیلم خفگی و محمدمهدی دلخواسته برای فیلم قاتل اهلی بودند.
در بخش پایانی این مراسم از صادق فرامرزی حامی مالی و معنوی برنامه تقدیر شد و حافظ احمدی نیز اعلام کرد که محسن کیایی به عضویت افتخاری انجمن عکاسان سینمای ایران درآمده است.
در این مراسم سینماگرانی همچون آتیلا پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد بهداد، مازیار میری، علی دهکردی، محمدحسین مهدویان، فرهاد توحیدی، علیرضا شجاع نوری، محمدحسین مهدویان، علی قائم مقامی، هوشنگ گلمکانی، همایون اسعدیان، محمد مهدی عسگرپور، منوچهر شاهسواری، کمال تبریزی، غزل شاکری، مهناز افشار، مصطفی طمانی، حامد بهداد، زهرا مصفا، همایون ارشادی، سروش صحت، مازیار میری، علی دهکردی و … از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
????????