تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مديريت صنايع كشاورزي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرح وظايف مديريت صنايع كشاورزي

-      رهبري و اجراي سياستهاي كلان وزارت جهادكشاورزي در احياء بهبود و توسعه صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي

-      تدوين برنامه راهبردي جهت مديريت صنايع تبديلي و تكميلي و توسعه مكانيزاسيون كشاورزي با توجه به ظرفيتهاي توليد ، فرآوري و مصرف استان در چارچوب سياست مصوب

-      بررسي وضعيت ضايعات محصولات غذائي كشاورزي در مراحل مختلف توليد، تبديل ، توزيع ، مصرف و ايجاد تعامل مناسب با واحدهاي مربوطه جهت دسيابي به راه حلهاي مناسب در جهت كاهش ضايعات

-      تهيه و تدوين دستورالعملهاي فني لازم در زمينه احداث ، بهبود و توسعه صنايع غذائي كشاورزي هماهنگ با ساير برنامه هاي مربوطه
 معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی: تنظیم بازار کالاهای اساسی نظام‌مند شود


معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش بهره‌وری و افزایش تولید در بخش تولیدات کشاورزی طی سالهای اخیر بر عرضه‌ی راهبردی و نظام‌مند کالاهای اساسی در کشور و تنظیم بازار مطلوب این کالاها تاکید کرد.



به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ علی اکبر مهرفرد در همایش سراسری مدیران ستادی و شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق و استانهای این شرکت با تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و سالروز آزادسازی خرمشهر، ازحضور مدیران استانی در این همایش در آستانه ماه مبارک قدردانی کرد و حضور پرشورمردم در انتخابات 29 اردیبهشت و انتخاب دکتر روحانی را به فال نیک گرفت.




علی اکبر مهرفرد گفت:طی ارزیابی هایی که شده،در طی 4 سال گذشته اقدامات اقتصادی دولت خوب بوده و در بخش کشاورزی دستاوردهای مطلوبی حاصل شده است، به طوریکه شاخصهای عملکردی، از افزایش تولیدات کشاورزی حکایت دارد.




مهرفرد افزود: امسال برای تامین منابع مالی و اعتباری خرید تضمینی 10 تا 11 میلیون تن برنامه ریزی شده است و در حالی 11 میلیون تن گندم در کشور خریداری خواهد شد که در بخش گندم شاهد کاهش سطح زیر کشت 600 هزار هکتاری و کاهش بهره‌برداری از منابع آبی هستیم که این موفقیت حاصل توجه به بهره‌وری در بخش کشاورزی است.




معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی به اجرای سیاستهای بهره‌وری در این بخش اشاره کرد و گفت: برای این کار ما سیاستهای تولید شکر و کاشت چغندر قند را در مورد گندم اجرا کریدیم و به این مهم دست یافتیم.




وی با بیان اینکه در بخش تولید روغن نیز افزایش تولید داشتیم ، خاطرنشان کرد:برنامه‌ریزیها در این بخش نیز به نتیجه رسیده و تولید دانه‌های روغنی در کشور افزایش یافته ایت و هم‌ اکنون خرید تضمینی این محصول را شرکت بازرگانی دولتی ایران به خوبی انجام می‌دهد.


مهر فردتولید برخی از محصولات کشاورزی از جمله گندم و دانه‌های روغنی در کشور را علیرغم پرداخت یارانه به بخش تولید ضروری اعلام کرد و حرکت به سمت ایجاد تشکل‌ها را در بخش محصولات کشاورزی خواستار شد که باید با بررسی‌های لازم و توجه تاریخی به دلایل عدم شکل گیری آن تشکیل شوند.


معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران را به لحاظ انجام وظایف و ماموریتهای خرید تضمینی انواع محصولات کشاورزی، تنظیم بازار کالاهای اساسی و حفظ و نگهداری ذخایر استرتژیک این کالاها و سایر فعالیتها شرکتی مهم دانست و بر عرضه‌ی راهبردی و داشتن یک نظام اطمینان بخش در تنظیم بازار تاکید کرد.


مهر فرد، از زحمات و تلاشهای دکتر قنبری در طول تصدی معاون وزیر و مدیر عاملی شرکت قدردانی کرد و حجم انبوه اقدامات در رابطه با تامین کالاهای اساسی و خریدهای تضمینی و خارجی و کارهای انبارداری را از اقداماتی دانست که شایسته تقدیر است.


معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی، حضور آقای سیف را به عنوان معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران مایه مباهات و آنرا غنیمت دانست.






پارسال بیش از ۵۳ هزار فقره سند تک برگی در هرمزگان صادر شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس مرکز خلیج فارس مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و مناطق روستایی نیز ۴ هزار و ۶۰۰ فقره سند تک برگی صادر شد.
هاشمی افزود:
بر اساس قانون جامع حدنگار تا سه سال آینده همه سندهای مالکیت دفترچه‌ای باید تبدیل به سند تک برگی شوند.
وی گفت:اکنون سند تک برگی
۲۰ هزار و ۸۱۳
هکتار از اراضی شهری استان و ۹۰ درصد زمین‌های ملی هرمزگان مشخص شده است.
مدیر
کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان با اشاره به فعالیت ۱۸ سامانه انلاین دراداره ثبت اسناد افزود: بیش از ۹۲ درصد از خدمات ثبت اسناد بصورت مکانیزه است که امکان جعل اسناد را از بین برده است.
هاشمی گفت: نصب
۶ ایستگاه ثابت ماهواره‌ای در چارچوب شبکه شمیم (شبکه موقعیت یابی مالکیت ها) میزان خطا در طول و عرض و ابعاد زمین را به کمتر از ۳
سانتی متر رسانده است.
وی درباره ثبت شرکت‌های غیر تجاری افزود:
مدت زمان ثبت نهایی شرکت و موسسه غیر تجاری به کمتر از ۵ روز در سالجاری کاهش یافته است.
مدیر کل
ثبت اسناد و املاک با اشاره به افزایش ۲ درصدی واقعه ازدواج در هرمزگان گفت: به ازای هر ۵ ازدواج یک طلاق در استان صورت گرفته است و از این نظر استان از نظر ازدواج در رتبه ۲۰ و طلاق در رتبه ۱۸ کشوری قرار دارد.
هاشمی افزود: پارسال
بر اثر شکایت شرکت‌های حقوقی و اشخاص ۵۴۵ نفر ممنوع الخروج از کشور شدند که با تسویه‌های مالی و رضایت شاکیان ۲۲۷ نفر رفع ممنوع الخروجی شدند.
وی گفت:
بر اساس قانون جامع ثبت اسناد و املاک همه اسناد فیزیکی موجود به اسناد الکترونیکی تبدیل خواهند شد و در این راستا ۱۵۷ هزار سند تاکنون الکترونیکی شده اند.
مدیرکل
ثبت اسناد و املاک استان در خصوص قانون پیش فروش ساختمان در هرمزگان نیز افزود: هرمزگان در اجرای قانون پیش فروش رتبه سوم کشور را کسب کرده است و بر اساس این قانون همه اسناد پیش فروش ساختمان باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.
هاشمی افزود: دفاتر املاکی که از اجرای قانون
پیش فروش خودداری کنند از پلمب سه ماهه تا لغو کامل پروانه مجازات خواهند شد.


#پردیس_فناوری_کیش

# مدیریت - مدیریت صنایع - کشاورزی  

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک | سند تک برگی | پیش فروش


[font=Calibri] [/font]

[تصویر:  sanaye-chart.gif]