تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اصول سرمایه‌ گذاری برای پیشرفت کسب و کار
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  d56556df-a3f1-4e7a-9624-75114733202f.jpeg]



یکی از قوانین پیشرفت در کسب‌وکار این است که ریسک‌پذیر باشیم و برای شکوفایی، گسترش و افزایش سود کار سرمایه‌گذاری کنیم. شاید این قانون ساده به نظر برسد اما اجرای آن احتیاج به آموزش و مهارت دارد.



وقتی سرگذشت کارآفرینان موفقی که کسب‌وکار قوی و پایداری دارند را بررسی می‌کنیم درمیابیم که آن‌ها روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که از پس آن برمی‌آیند، یعنی در راهی قدم می‌گذارند که برای آن ساخته شده‌اند. سپس دیگر نگران رقیبان‌شان نیستند چون کارها را با خلاقیت شخصی و به سبک خودشان پیش می‌برند. البته کارآفرینانی هم هستند که بطور افراطی سوار بر تردمیل ریسک‌پذیری می‌شوند و سال‌ها کسب‌وکارشان در معرض ریسک و خطر قرار می‌گیرد، اما مقاومت کرده و بر رشد شرکت در بازار پافشاری می‌کنند. هرچند اکثر کارشناسان این روش را نمی‌پسندند، اما بسیاری از کسب‌وکارهای موفق و بزرگ این راه را در پیش داشته‌اند و به اهداف خود رسیده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که ۹۸درصد از صاحبان مشاغل، به هیچ عنوان ریسک نمی‌کنند. ریسک کردن یعنی اینکه ایده‌ها و راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد و گسترش کسب‌وکارتان امتحان کنید، یا سودی را که از کار کسب کرده‌اید در فضای دیگری سرمایه‌گذاری کنید. اما اغلب افراد فقط با گرفتن وام یا خرید سهام، سعی در افزایش سرمایه‌شان دارند.


[تصویر:  b9dcb671-7bdd-49e4-b252-4e949181919a.jpg]


انواع سرمایه گذاری
الف) شریک شدن در فعالیت‌های سود‌‌ده
همان افراد کمی هم که به سرمایه‌گذاری فکر می‌کنند، تصور می‌کنند به موجودی مالی زیادی احتیاج دارند تا بتوانند پروژه‌های B، A وC را عملی کنند. اما اصول سرمایه گذاری این است که؛ مقداری از موجودی‌تان را در مسیر پروژه‌ی A به جریان بیندازید و از سود حاصل به B و بعد C برسید.
ب) اجرا کردن ایده‌های جدید کاری‌
این ایده‌ها می‌توانند در جهت رفع یک نیاز باشند یا توسعه‌ی کسب‌وکار و نفع مالی برای شرکت به همراه داشته باشند. اما اغلب صاحبان مشاغل، تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند. آن‌ها از بدهکار شدن می‌ترسند و ترجیح می‌دهند روند همیشگی خود را پیش ببرند و ایده‌ها و افکارشان را برای توسعه شغلی به کار نبرند.


#زیسک#سرمایه گذاری#پیشرفت#کسب وکار