تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خبرنامه ي الكترونيكي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خبرنامه الکترونیکی چیست؟
بزاری برای اطلاع رسانی به مخاطبان خاص با علایق مشترک درباره رویدادها، گزارش ها یا اخبار مرتبط با یک موضوع یا حوزه سازمانی است. یک نشریه داخلی، بولتن سازمانی، مجله دوره ای یا حتی یک اطلاعیه خبری در سازمان، خبرنامه به شمار می رود.
از زمان رواج نشر رومیزی در دهه ١٩٨٠ تاکنون هزاران نوع خبرنامه تهیه و چاپ شده است. با ظهور اینترنت، نوع جدیدی از خبرنامه ها با عنوان خبرنامه الکترونیک ایجاد شد. این خبرنامه ها به دلیل رایگان بودن، یکی از امکانات جذاب وب سایت های سازمان ها و شرکت هاست و باعث تعامل بین روابط عمومی با مخاطبان و مشتریان می شود. برای کارآیی و تاثیرگذاری خبرنامه ها، روش های متفاوتی وجود دارد و از فناوری های مختلف استفاده می شود.

خبرنامه الکترونیک همان خبرنامه معمولی است که از طریق ابزار و فناوری های الکترونیکی و اینترنتی طراحی، تولید و ارسال می شود. تمام خبرنامه های الکترونیک دارای این ویژگی ها است:

١ – دریافت خبرنامه ها از طریق پست الکترونیکی افراد صورت می گیرد.

٢- فرستنده محتوایی را آماده می کند و آن را در قالب از پیش تعیین شده ای برای گروه بزرگی از افراد، شرکت ها یا سازمان ها ارسال می کند.

٣- برای ارسال خبرنامه یا از پست الکترونیک فرستنده یا از سیستم نرم افزاری وب سایت او استفاده می شود.
•خبرنامه الکترونیک
Loading…
وجود یک منبع ارتباطی و اطلاع رسانی در نهاد روابط عمومی و ایجاد بستر مناسب در قالب به کارگیری ابزار صحیح به نام خبرنامه، در واقع یک نیاز و ضرورت در مدیریت محسوب می شود. البته آن چه در برقراری ارتباط و اطلاع رسانی مهم و اساسی تلقی می شود، وجود یک رابطه منطقی بین شکل و محتواست و اگر صرفا خبرنامه به عنوان یک ابزار ارتباط جمعی در امر آموزش، آگاه سازی، شفاف سازی و ارتقا بخشی دانسته ها و اطلاعات نتواند به درستی نقش خود را ایفا کند، این امر موجب اتلاف وقت و هدر رفتن سرمایه خواهد شد.
•انواع خبرنامه به لحاظ محتوا

1-خبرنامه یا گزارش های کاری که به عنوان ابزار ارتباط داخلی یک سازمان، اطلاعات مربوط به اعضای سازمان را منتشر می کند.

٢ – نشریه یک سازمان غیر انتفاعی یا سیاسی که خوانندگان خود را به یک اقدام خاص ترغیب می کند .

٣ – نشریه ای که به عنوان ابزار تبلیغاتی روابط عمومی یک سازمان تهیه می شود .

۴ – خبرنامه ای که مبتنی بر مقاله است و اطلاعاتی را درباره یک موضوع خاص به گروهی از مخاطبان ارائه می دهد.

۵ – خبرنامه ای که حاوی دعوت نامه برای اشخاص یا خبرنگاران برای حضور در یک نشست یا همایش است
•خبرنامه ها به لحاظ محتوایی می تواند شامل این موارد باشد:
Loading…
بحث طراحی، تهیه و تنظیم، ارسال و مدیریت «خبرنامه های الکترونیکی» ریزه کاری ها و نکات فنی زیادی دارد و در مورد آن باید از همان ابتدا با دانش و آگاهی کافی، گام های عملی برداشت. سیستم ارسال خبرنامه در CMS و کنترل پانل هاستینگ بسیاری از وب سایت های جدید وجود دارد. در غیر این صورت برنامه نرم افزاری آن باید نوشته و به عنوان یک تکه کد جدید به قالب سایت سازمانی اضافه شود. برای تولید یک خبرنامه الکترونیک بسته به موضوع و قالب آن، می توان از نرم افزارهای فتوشاپ، کورل، فلش، دایرکتور یا حتی مجموعه های آفیس و آدوب استفاده کرد....
•چگونه خبرنامه الکترونیک تولید و منتشر کنیم؟

اگر بتوانید یک نامه یا یادداشت برای شخصی بنویسید، می توانید خبرنامه هم بنویسید. حتی از این هم ساده تر است. اگر بتوانید با کلام، مقصود خود را برسانید، می توانید خبرنامه خود را تهیه کنید. باید مطمئن باشید که مطالب ارزشمندی را در خبرنامه خود قرار می دهید. بنابراین تحقیق و بررسی کنید و برای به دست آوردن محتوای خبرنامه وقت بگذارید. اگر مطالب همه شماره ها غنی باشد، مشترکان کم کم به خبرنامه شما اعتماد می کنند.
•گام های اساسی در نوشتن خبرنامه

از مزیت های خبرنامه های الکترونیک این است که به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد و استفاده از کاغذ را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد. از دیگر مواردی که جزو مهم ترین مزایای مجلات الکترونیک است می توان به اطلاع رسانی لحظه ای، دسترسی سریع به اطلاعات، کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی، پایین آوردن هزینه ها (چاپ و انتشار، برگزاری نمایشگاه) و همچنین فراگیر و فرامرز بودن آن اشاره کرد.
•مزیت های خبرنامه الکترونیک

وب سایت به تنهایی نمی تواند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. بیشتر ملاقات کنندگان سایت به راحتی از کنار آن می گذرند و بدون آن که با شما تماس بگیرند، از آن خارج می شوند و شما یک مشتری را از دست می دهید. خبرنامه در واقع وسیله ای است که برای شما اعتبار و اعتماد جلب می کند و از همه مهم تر شما را همیشه در ذهن آنها نگه می دارد.راهکارهای زیر از اساسی ترین عوامل موفقیت خبرنامه هاست:سعی کنید در صدر ذهن آن ها باشید. سعی کنید مطالب مناسب و مورد علاقه آن ها باشد. با لحنی صمیمانه و خودمانی با آن ها صحبت کنید. خلاصه بگویید؛ جذاب و متفاوت باشید. روی خوانندگان تمرکز کنید. یک نمونه از خبرنامه در اختیار خواننده بگذارید. محتوای تبلیغاتی را محدود کنید. زمان بندی را رعایت کنید.
•عوامل موفقیت خبرنامه های الکترونیک

• راه دیگر، تولید خبرنامه در قالب نشریه الکترونیک و ارسال آن به صورت دوره ای به مخاطبان است. این امر می تواند از طریق ایمیل یا سیستم ارسال خبرنامه سرور وب سایت سازمان انجام شود.
•تولید خبرنامه در قالب اطلاعیه خبری نیز از دیگر روش های مرسوم است. همچنین امکان تولید خبرنامه در قالب لینک به مطالب سایت و تولید خبرنامه به شکل کارهای گرافیکی با نرم افزار های مختلف میسراست.


• تاریخ 1396/03/04
•پایان