تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مفاهیم مهم در google analytic طراحی سایت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
البته باید اعتراف کنم که این مقاله را زودتر و قبل از پرداختن به توضیحات گوگل آنالیتیک باید ارائه می دادیم زیرا پیش نیاز توانایی استفاده از گوگل آنالیتیک در آنالیز و طراحی سایت خصوصاً برای افرادی که به صورت حرفه ای نیستند داشتن اطلاعات و آشنایی با کلمات و اصطلاحات به کار برده شده در نتایج گوگل آنالیتیک است. google analytic و نتایجی که به شما ارائه می دهد دارای لغات و مفاهیم تخصصی می باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم و در مقاله بعدی نیز سایر موارد مهم در طراحی سایت را بیان می کنیم.

کلمات تخصصی نتایج گوگل آنالیتیک
Sessions به معنی دوره و یا دقیق تر به معنی نشست می باشد. این اصطلاح به بازده زمانی مشخصی اطلاق می شود که هر کاربر و بازدید کننده سایت به صورت فعال در حال استفاده از سایت شما و تعامل با وب سروری که سایت شما بر روی آن قرار گرفته است می باشد. واژه دیگر مورد استفاده در نتایج اصطلاح Pageviews می باشد که این نیز به معنی تعداد بازدید از هر صفحه است و می تواند صفحات مشاهده شده توسط کاربران را به شما نشان دهد. البته در زمینه با دو اصطلاح بالا یک اصطلاح دیگر نیز در نتایج گوگل آنالیتیک و طراحی سایت وجود دارد که میانیگین تعداد صفحات دیده شده توسط کاربران و بازدید کنندگان در هر دوره زمانی استفاده از سایت است و به آن Pages/Session می گویند. همچنینی باید اشاره کنیم به اصطلاح Avg. Session Duration که نشان دهنده میانگین تایمی است که کاربر در هر دوره زمانی استفاده از سایت با سایت در تعامل قرار دارد.
اصطلاحات تخصصی آنالیتیک در طراحی سایت
در ادامه مباحث بالا باید به اصطلاح  بپردازیم که در ترجمه به معنای نرخ پردازش است و به این معنی است که چه تعدادی بازدید کننده به سایت شما آمده اند و محتوایی که در نظر داشتند را نیافته و از سایت شما خارج شده اند. حتی نحوه خروج کاربران از سایت را نیز می توانید ببینید و بر اساس این اطلاعات مشکلات سایت خود را بر طرف کنید. در بالا به Sessions اشاره کردیم، شما با اصطلاح دیگری نیز برخورد خواهید کرد که  New Sessions نام دارد. این بخش می تواند آمار عددی کاربرانی که برای اولین بار به سایت شما وارد می شوند را به شما نشان دهد. واژه تخصصی دیگر واژه Goals می باشد که در نتایج گوگل آنالیتیک به آن برخورد می کنید و به معنای اهداف است. کاربرد این بخش این است که کلمات کلیدی و جملاتی که کاربران توسط جستجوی آنها به سایت شما وارد شده اند را به شما نشان می دهد و در حسن ختام این بخش نیز اصطلاح Campaigns را معرفی می کنیم که در فارسی کمپین ترجمه می شود. کار آن نیز افزودن پارامترهایی به آدرس صفحه است تا توانایی کسب اطلاعات بیشتر درباره ترافیک را داشته باشید.

مفاهیم مهم طراحی سایت

افراد و شرکت ها و کسب و کارهایی که قصد دارند یک وب سایت را به هر دلیلی راه اندازی نمایند اکثراً از مباحث فنی طراحی سایت اطلاع چندانی ندارند و در بسیاری موارد نیز نیازی به اطلاع از آن ندارند. هر فردی بدون پیش زمینه در مورد طراحی سایت و مدیریت سایت می تواند به مدیریت یک سایت بپردازد و برای اینکار شرکت طراحی وب سایت که کار آنها را انجام می دهد در یک آموزش چند ساعته آنها را از هر لحاض آماده می کند که بتوانند سایت خود را مدیریت کنند. در این نوشتار به بررسی معنی و مفهوم اصطلاحات رایج در طراحی سایت پرداخته ایم تا آمادگی بیشتری در هنگام مراجعه به شرکت های طراحی وب داشته باشید. اینکه وب سایت شما در چه زمینه ای است و قصد طراحی سایت پزشکی، طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت شرکتی دارید تفاوتی در اصل قضیه به وجود نمی آورد.

مفاهیم اقدام و فونت و JPEG در طراحی سایت
یکی از مفاهیم و اصطلاحات مهم در ساخت سایت درخواست برای اقدام می باشد که باید در سایت شما درخواستی جذاب و گیرا وجود داشته باشد تا توانایی این را داشته باشد که کاربران را به مشتری تبدیل کرده و آنها را تحریک به انجام عمل مورد نظر شما کند. حال اینکه عمل مورد نظر شما می تواند شرکت در نظر سنجی و یا مطالعه محتوا یا خرید در سایت و دانلود و موارد بسیاری دیگر باشد. اصطلاح بعدی فونت می باشد که زیر مجموعه هایی نظیر فونت انگلیسی و نحوه نوشتن متن سایت را نیز شامل می گردد. اندازه فونت و فونت اصلی و خوانا بودن و وضوح و بسیاری موارد دیگر را نیز باید در انتخاب فونت های سایت خود لحاض نمایید. مورد بعدی فایل های  می باشد که این قابلیت را دارا هستند که بدون اینکه کیفیت آنها کاهش چشمگیری داشته باشد آنها را فشرده سازی کرده و حجم آنها را کم کرد. از این نوع فایل می توانید برای بالا بردن سایت استفاده کنید بدون اینکه تصاویر کیفیت خود را از دست بدهند.

اثر محو شدگی و تگ های عنوان در طراحی سایت
اصطلاح دیگر اثر محو شدگی یا شیب می باشد که به یک تکنیک طراحی سایت اطلاق می شود که در آن یک رنگ و یا چند رنگ در یکدیگر محو می شود. کاربرد این مورد در تصاویر بیشتر دیده می شود و باعث می شود که تصاویر استفاده شده در سایت جذاب تر باشند و فضای بیشتری را برای درج محتوا در اختیار داشته باشیم. تگ های عنوان نیز که در بهینه سازی سایت کاربرد بسیار زیادی دارند و اهمیت زیادی هم باید به آنها داد اصطلاح دیگری است که باید در این نوشتار به آن اشاره کنیم. تگ های عنوان به چند بخش تقسیم می شوند که عبارتند از H1 و H2 و H3 و غیره که به ترتیب اهمیت و کلمات کلیدی شما می باشند.مهمترین تگ نیز همان تگ H1 می باشد.
اصطلاحات مهم google analytic در طراحی سایت، مفاهیم مهم طراحی سایت، هیجان وصف ناپذیر در تور کویینز تاون ، سفر ارزان تور ترکیه ، طراحی سایت ، طراحی وب سایت ،طراحی سایت ، بلیط چارتر ، بلیط هواپیما ، تور آنتالیا، هاست ، پشتیبانی سایت ، طراحی اپلیکیشن