تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه روی فلش با Media Creation Tool ویندوز ۱۰ نصب کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  534900-how-to-run-windows-10-from-a-usb-...00x338.jpg]

به لطف Media Creation Tool مایکروسافت نصب ویندوز ۱۰ روی درایوهای USB اکنون خیلی ساده است. اگر یک درایو USB آماده داشته باشید، به راحتی می‌توانید آخرین نسخه‌ی ویندوز را روی فلش خود نصب کنید تا در صورت بروز مشکلی بتوانید از آن استفاده کنید.

منتهی اگر تا به حال از Media Creation Tool استفاده نکرده باشید، حتی این فرآیند ساده هم ممکن است برای شما کمی سخت به نظر برسد. در ادامه راهنمای قدم به قدم ساخت یک درایو USB ویندوز ۱۰ با Media Creation Tool را به شما توضیح می‌دهیم.

[تصویر:  how-to-install-windows-10-on-a-usb-drive...00x303.jpg]

اولین کاری که باید بکنید این است که به وبسایت مخصوص دانلودهای ویندوز ۱۰ مایکروسافت بروید. از آن جا با کلیک بر روی ابزار Download برنامه‌ی Media Creation Tool را دریافت نمایید. حالا زمان خوبی است تا فلشی را که می‌خواهید به عنوان محل نصب ویندوز استفاده کنید به دستگاه وصل نمایید. این فلش حداقل باید ۵ گیگابایت ظرفیت داشته باشد (در نرم‌افزار گفته شده ۴ گیگ کافی است، ولی خود مایکروسافت ۵ گیگ را تایید کرده است)، و باید بدانید که حرف مخصوص درایو (مثل D، E، F و غیره) چیست.

[تصویر:  how-to-install-windows-10-on-a-usb-drive...00x475.jpg]


[font=irsans, tahoma]بعد از این که برنامه را دانلود کردید، برای اجرای آن روی فایل MediaCreationTool.exe دو بار کلیک کنید. بعد از گذشتن از مرحله‌ی تایید گواهی‌ها، امکان ارتقای کامپیوتر فعلی یا ایجاد رسانه‌ی نصبی را خواهید داشت. ما گزینه‌ی دوم را می‌خواهیم، پس گزینه‌ی Create installation media (USB flash drive, DVD, or ISO file) for another PC را انتخاب کنید.[/font]

[font=irsans, tahoma][تصویر:  how-to-install-windows-10-on-a-usb-drive...00x475.jpg][/font]


[font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma]Media Creation Tool به صورت پیشفرض همان نسخه‌ای را دانلود می‌کند که کامپیوتر فعلی شما در حال اجرای آن است. اگر با این شرایط موافقید، روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.[/font][/font]

[font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][تصویر:  how-to-install-windows-10-on-a-usb-drive...00x475.jpg][/font][/font]


[font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma]اگر خواستید چیزی مثل زبان پیشفرض، ویرایش ویندوز ۱۰ (Home یا Pro) یا معماری سیستم عامل (۳۲ یا ۶۴ بیتی) را تغییر دهید، تیک گزینه‌ی Use the recommended options for this PC را بردارید. اکثر کاربران احتمالاً بخواهند معماری سیستم را تغییر دهند. برای مثال، اگر خواستید یک کامپیوتر ۳۲ بیتی را با نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز عوض کنید، این کار جواب نمی‌دهد. بعد از این که تغییرات خود را اعمال کردید، روی Next کلیک کنید.
[/font]
[/font]
[/font]

[font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][تصویر:  how-to-install-windows-10-on-a-usb-drive...00x475.jpg][/font][/font]


[font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma]اکنون باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید یک رسانه‌ی نصبی بسازید یا صرفاً فایل ISO را دانلود کنید. ما می‌خواهیم یک فلش USB بسازیم، پس گزینه‌ی مربوطه را انتخاب کرده و روی Next کلیک می‌کنیم.[/font][/font][/font]


[font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][تصویر:  how-to-install-windows-10-on-a-usb-drive...00x475.jpg][/font][/font][/font]


[font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma][font=irsans, tahoma]در صفحه‌ی بعدی از شما خواسته می‌شود تا درایو USB مورد نظر خود را انتخاب کنید. همان طور که گفته شد، مطمئن شوید که درایو صحیح را انتخاب می‌کنید. بعد از این که درایو انتخاب و هایلایت شد (مثل درایو D در تصویر بالا) روی Next کلیک نمایید.

 
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

[تصویر:  how-to-install-windows-10-on-a-usb-drive...00x475.jpg]

حالا Media Creation Tool شروع به دانلود ویندوز ۱۰ می‌کند. بعد از این که دانلود تمام شد، این برنامه ویندوز ۱۰ را روی فلش می‌ریزد. سپس درایو شما آماده است. روی Finish کلیک کنید و به برنامه اجازه دهید تا پاک‌سازی‌های نهایی را انجام دهد.


#فلش#Media Creation Tool#ویندوز ۱۰#[font=irsans, tahoma]مایکروسافت[/font]