تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: جام تهی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  17-6-10-104955unnamed.jpg]

آلبوم موسیقی ایرانی «جام تهی» با صدای محمدرضا شجریان و تنظیم فریدون شهبازیان، به صورت دیجیتال منتشر شد و در دسترس مخاطبان و موسیقی‌دوستان قرار گرفت.

[font=Nassim, tahoma] اثر جاودانه «جام تهی»، با صدای محمدرضا شجریان و تنظیم فریدون شهبازیان که پیش تر، نسخه فیزیکی آن از سوی نشر آوای خورشید روانه بازار موسیقی شده بود، این بار به صورت دیجیتال و قانونی منتشر شد.
[/font]

این آلبوم در سال ۱۳۸۳، از سوی مؤسسه‌های فرهنگی و هنری آوای خورشید و راویان هنر شرق منتشر شد. البته این مجموعه سال‌ها پیش از آن، در اوایل دههٔ ۵۰، ساخته و تنظیم شده بود و از برنامهٔ گل‌های تازه با شمارهٔ ۷۷ از رادیو پخش شده بود و با نام «پر کن پیاله را» شناخته می‌شد.

این مجموعه موسیقایی مشتمل بر چهار بخش یعنی سه قطعه در ماهور و یکی در آواز دشتی می باشد. قطعات آن بر مبنای ملودی‌های قدیمی نوشته شده‌اند؛ و این ملودی‌ها در آن زمان یعنی سال‌های آخر دههٔ ۱۳۴۰ و اوایل ۱۳۵۰ با اجراهای فراوان و کم کیفیت در اختیار مخاطبان قرار می گرفته، اما همچنان در بین مردم طرفدار داشته‌اند. تنظیم فریدون شهبازیان در آن سال‌ها بسیار نوآورانه بود و پس از آن محل تقلید و الگوبرداری تنظیم‌کنندگان دیگر شد.
[font=Nassim, tahoma]از آنجا که نسخه فیزیکی آلبوم «جام تهی» و آلبوم‌های قدیمی دیگری از این دست، این روزها به سختی در بازار قابل دسترسی و تهیه می باشند، علاقه‌مندان می توانند ضمن دانلود این اثر به راحت‌ترین شکل ممکن، این مجموعه را باکیفیتی بالا در اختیار داشته باشند و همچنین این امر می تواند اقدامی ارزشمند در جهت حمایت از هنرمندان و خالقان آثار هنری از جمله مجموعه های موسیقایی به شمار آید.[/font]

[font=Nassim, tahoma]#آلبوم موسیقی#جام تهی#[font=Nassim, tahoma]محمدرضا شجریان#[font=Nassim, tahoma]فریدون شهبازیان[/font][/font][/font]