تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: فشارخون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 با اشاره به روز جهانی فشارخون اظهار داشت: بیماری فشار خون بالا بیماری مزمن شایعی است که در آن مقدار فشار خون از حد طبیعی بالاتر می رود و منجر به آسیب اندام های حیاتی مثل قلب، مغز، کلیه و چشم می شود.
بسیاری از افراد سال ها مبتلا به فشار خون بالا هستند بدون اینکه از بیماری خود مطلع باشند که کنترل، خود مراقبتی و درمان می تواند در ابتلا به بیماری فشار خون بسیار تأثیرگذار باشد.
وی عنوان کرد: بیماری فشارخون باعث گرفتگی عروق و مشکلات قلبی می شود و افرادی که سابقه چنین بیماری را دارند باید از مصرف بیش از حد نمک خودداری کنند.
شهیدفر تأکید کرد: مصرف بیش از حد نمک و حتی چربی می تواند بیماری افزایش فشار خون را تحریک کند و افراد مستعد به این بیماری باید مصرف سبزیجات و میوه جات را جزو برنامه اصلی و روزانه خود قرار دهند.
وی ادامه داد: افرادی که دارای بیماری فشارخون هستند باید از مصرف انواع ترشی و غذاهای شور جلوگیری کنند، زیرا نمک به عنوان قاتل سفید باعث ایجاد بیماری های مختلفی از جمله کلیه، قلب می شود و رگ های شریانی را تنگ می کند.
این متخصص تغذیه یادآور شد: مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم در بهبود فشار خون بسیار موثر است و مصرف کم مواد غذایی حاوی سدیم و چربی های اشباع موجب کاهش فشار خون خواهد شد. پس باید مصرف نمک را محدود کنید و مواد غذایی حاوی پتاسیم،منیزیم و کلسیم دریافت کنید.
وی یادآور شد: زالزالک یک درمان گیاهی مؤثر برای کاهش فشار خون است که هزاران سال در طب سنتی چین بکار برده شده است. جوشانده زالزالک تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها و افزایش جریان خون را داراست.
و مکمل های آن به صورت قرص، شربت و چای در بازار موجود است.علاوه بر این می توانید از آب کرفس نیز برای پایین آوردن فشارخون استفاده کنید. بطورکلی کرفس ادرارآور است و به همین دلیل در پایین آوردن فشارخون موثر می باشد.

منبع : http://salamati.ir/2017/05/31/%d9%86%d8%...%8c%d8%af/

#فشار خون#[font=mj_tunisia, tahoma]عروق#[font=mj_tunisia, tahoma]مشکلات قلبی[/font]
[/font]
فروشگاه لیماک فروت عرضه و تولید کننده میوه خشک بصورت کیلویی و فروش میوه خشک عمده و دستگاه میوه خشک کن در خدمت شما عزیزان میباشد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر از فروشگاه ما بازدید کنید.