تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شبکه آی فیلم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  636267737519849368.jpg]



آی فیلم هم به عنوان یکی از شبکه های پربیننده تلویزیون به طور مستمر در حال پخش سریال هایی است که همه ما به عنوان بیننده خاطرات زیادی از آنها داریم و پخش چنین آثاری خاطرات خوش روزگاران گذشته را برای ما زنده می کند.
حال این شبکه برای ایام ماه رمضان همچون دیگر مناسبت ها پخش تعدادی مجموعه را برای پخش در نظر گرفته که سال های قبل از شبکه های مختلف سیما روی آنتن رفته است. باید هوشمندی و دقت نظر دست اندرکاران این شبکه را ستود که چنین چینش بسیار خوبی برای ماه رمضان امسال داشته اند و بهترین سریال های ماه رمضان را گلچین کرده و در جدول پخش شبکه آی فیلم برای این ایام قرار داده اند.
گرچه این شبکه آثار نمایشی تولیدی چندانی ندارد و به نوعی سریال های قدیمی را بازپخش می کند، اما همیشه بهترین و پرمخاطب ترین سریال ها را انتخاب می کند که تکرار چنین آثاری برای مخاطبان، هم خوشایند است و هم آنها را به حال و هوای روزهایی می برد که این مجموعه ها پخش می شدند.
شبکه آی فیلم برای ماه رمضان امسال هم سریال های صاحبدلان، متهم گریخت، اغما و... را بازپخش می کند که در زمان خودشان مخاطبان بسیاری داشتند.
بازپخش آثار قدیمی تلویزیون از دو بعد مورد توجه است؛ اول این که یادآور خاطرات قدیمی برای مخاطب دیروز می شود و از سوی دیگر نسل جوان که این سریال ها را تماشا نکرده اند، می توانند از تماشای آنها لذت ببرند.
به همین دلیل مسئولان شبکه آی فیلم دست روی انتخاب آثاری گذاشته اند که مفاهیم معارفی در قالب قصه های جذاب و به شکل غیرمستقیم به تصویر کشیده شده است.
در مجموع این شبکه گلچینی از بهترین ها را انتخاب کرده که جوانان با تماشای این آثار هم با مفاهیم معارفی به شکل زیرپوستی آشنا شده و هم این که سرگرم شوند. در واقع باکس متنوع شبکه آی فیلم برای ماه رمضان نه تنها اوقات فراغت مخاطبان روزه دار را پر می کند، بلکه تلنگری برای آنها خواهد بود، زیرا همه انسان ها جایز الخطا هستند و هرازگاهی اشتباه هایی را سهوا یا عمدا انجام می دهند.
پخش چنین آثاری که به مفاهیمی همچون انسانیت، اخلاق، دل پاک و... می پردازد، می تواند تلنگری برای مخاطبان تلویزیون باشد، زیرا کمی توجه در زندگی و انتخاب یک سبک زندگی سالم باعث می شود که حتی اشتباه های کوچک را سهوا هم انجام ندهیم.
آنچه مسلم است تاثیرگذاری مباحث معارفی از طریق سریال های نمایشی روی مخاطب بیشتر از سایر اشکال برنامه سازی است و شبکه آی فیلم با علم به این موضوع در باکس نمایش ماه رمضان خود مجموعه هایی در گونه های متفاوت را انتخاب کرده است. به عنوان نمونه فضای مجموعه صاحبدلان عرفانی، متهم گریخت طنز، اغما ماورایی، برای آخرین بار طنز اجتماعی و... است. قرار گرفتن چنین سریال هایی در باکس نمایشی شبکه آی فیلم در ماه رمضان می تواند ایام ویژه ای را برای روزه داران فراهم کند.
فاطمه عودباشی


#آی فیلم# تلویزیون#[font=mj_tunisia, tahoma]سریال#[font=mj_tunisia, tahoma]ماه رمضان#سریال [font=mj_tunisia, tahoma]اغما#سریال [font=mj_tunisia, tahoma]متهم گریخت#سریال [font=mj_tunisia, tahoma]صاحبدلان[/font][/font][/font][/font][/font]