تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روانشناسی فروش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  2-620x350.jpg]

با وجود آنکه مردم تصور می کنند بهتر است گزینه های زیادی برای انتخاب کردن داشته باشند ، اما واقعیت آن است که تعداد زیاد گزینه ها می تواند انسان را دلسرد کند . در این صورت ، به جای آن که فرد احساس رضایت کند ، به نوعی فلج می شود . مطالعات نشان می دهد که وقتی مثلا در خواربار فروشی ، انبوهی از مواد غذایی وجود داشته باشد یا برای سرمایه گذاری برای طرح بازنشستگی ، تعداد زیادی گزینه پیشنهاد شده باشد ، مردم به جای آن که انتخاب معقولی انجام دهند ، یا به طور تصادفی انتخاب می کنند یا آن که بدون هیچ انتخابی ، آن مکان را ترک می کنند . 

[font=Arial, sans-serif]برگرفته از کتاب : پروژه ی شادی
[/font]

اثر : گریچن رابین
[font=Arial, sans-serif]ترجمه : آرتمیس مسعودی  [/font]