تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روزه برای بیماران صرعی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  ad3b96d9-5ebb-497b-8520-1fd620e1c6e5.jpg]


بسیاری از افرادیی که دچار حملات صرع هستند، اگر حملاتشان با دارو مهار شده و شرایطی را رعایت کنند که در پزشکی تحت عنوان شرایط فارماکوکنتیک گفته می شود، برای روزه گرفتن مشکلی ندارند. این شرایط شامل رعایت دو مورد است که در واقع هر فرد صرعی باید رعایت کند:

1) بی خوابی
– به طور کلی گفته می شود که بی خوابی برای همه بیماران صرعی یک آفت است.
2) استفاده مرتب بیمار صرعی از دارو های خود
– بسیاری از این دارو ها نیمه عمر طولانی دارند و مصرف آنها یک بار در روز کافی است. بنابراین در شرایطی که حملات صرعی بیمار کاملاً مهار شده، فرد بی خوابی نداشته باشد و در صورت انجام فعالیت، استراحت کافی داشته باشد و داروهایش را به موقع مصرف کند، می تواند روزه بگیرد. از نظر سن و جنس محدودیتی برای روزه داری بیماران صرعی نیست. خانم ها در زمان عادت ماهیانه از روزه داری معاف هستند و بنابراین مشکلی برایشان پیش نمی آید.
– همچنین برخی از حملات صرع است که در زمان عادت ماهیانه ایجاد می شود. که به آنها صرع های کاتامنیال می گویند. این دسته از صرع ها را می توان با نظر متخصصین با داروهای هورمونی درمان کرد و مصرف داروی ضد صرع ضرورت ندارد. بنابراین، برای این افراد روزه داری مشکلی پیش نمی آورد. اگر در فردی حملات صرع مهار شده باشد، می تواند روزه بگیرد.

– مهار شدن حملات متفاوت با درمان کامل است؛ مثلاً، یک بیمار دو تا سه سال حمله صرع نداشته باشد، خواب او کافی باشد، و شرایط استرس زا هم به او دست ندهد، می توان گفت حملاتش مهار شده است. البته باید توجه داشت که روزه داری می تواند شرایط استرس زا ایجاد کند و باعث تشدید حملات صرع شود، ولی استرس به تنهایی نمی تواند مانعی برای روزه گرفتن باشد.


#ماه رمضان#روزه داران# بیماران صرعی