تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آخرین خبر برای توسعه نفت با دنیا تعامل خواهیم کرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با اجرای بزرگترین قرارداد ساخت کالای نفتی در پسابرجام
ایران، نخستین سازنده لولههای CRA در سطح منطقه می‌شود

۱۳۹۶/۳/۳ چهارشنبه

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به همکاری این شرکت با کنسرسیومی اسپانیایی_ایرانی به منظور داخلیسازی لولههای CRA، گفت: با انتقال فناوری ساخت این کالا به کشور، ایران به عنوان نخستین سازنده این لولهها در منطقه شناخته خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، علی کاردر امروز (چهارشنبه، سوم خرداد ماه) در مراسم امضای قرارداد ساخت لولههای CRA، با بیان این مطلب افزود: امیدواریم با اجرای این قرارداد بتوانیم در مسیر ایجاد تولید و اشتغال همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، حرکت کنیم.
وی گفت: تاکنون قراردادهای مرتبط با هفت گروه از مجموع ۱۰ گروه خانواده کالای طرح بومی سازی کالاهای صنعت نفت امضا شده است و با اجرای قرارداد ساخت لولههای CRA، توان ایران در ساخت این کالا از صفر درصد فعلی به ۱۰۰درصد می‌رسد.
کاردر ارزش این قرارداد را ۶۳۰ میلیون دلار معادل ۵۵۶ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: با اجرای این قرارداد، ۶۰۰ کیلومتر لوله CRA مورد نیاز شرکت نفت و گاز پارس ساخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: به منظور اجرای این قرارداد، شرکت فولاد اصفهان مجتمع جدیدی در مجموعه خود احداث می کند؛ همچنین ۲ مجتمع با مشارکت ۵۰-۵۰ این شرکت و شرکت توباچک اسپانیا در جزیره کیش احداث می‌شود.
وی دلیل احداث این مجتمع‌ها در کیش را نزدیکی به پارس جنوبی عنوان و پیش بینی کرد که برای حدود ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شود.


[تصویر:  408851_985.jpg]