تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تفاوتهای مونیتورهاLCDوLED
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 تفاوت مانیتورهای [font=IranSans]LE[/font] [font=IranSans]Dو LCD در چیست ؟ [/font]اولین تفاوت و مهمترین آنها به تفاوت منبع نور و رنگ منبع نور است، از آنجا که منبع نور پشت LCD لامپ فلئورسنت است، رنگ نورش به آبی نزدیک است، اما منبع نور LED واقعا رنگش سفید است، این باعث میشود که نه تنها رنگ سفید، که سایر رنگها ، به خصوص قرمز و نارنجی و زرد ، خالص تر و شفاف تر به نمایش در بیاید که این نکته ی تقریبا مهمی است ،
دومین تفاوت مصرف برق است. لامپهای LED نسبت به لامپهای دیگر مثل فلورسنت(LCD (، برق خیلی کمتری مصرف میکنند . به همین خاطر هم هست که غیر از نمایشگرها، در سالهای اخیر خیلی از وسایل دیگر مثل چراغ قوه ها و لامپهای روشنایی هم از LED استفاده میکنند.
سومین تفاوت بین 
LCD و LED ، طول عمر آنهاست. سازندگان نمایشگرهای LED ، متوسط عمر دستگاهشان را بیش از صد هزار ساعت عنوان می کنند. اما عمر متوسط LCD ها در حد چند ده هزار ساعت است. نکته مهم دیگر، کنتراست و رنگLCD و LED  که در نوع LED فوق العاده واقعیتر است در مجموع میتوان گفت که به طور قطع و یقین، LED انتخاب بهتری است. چرا که مصرف برقش کمتره، عمر طولانی تری دارد، کیفیتش بهتر و معمولاً هم سبکتر و جمع و جور تر از LCDاست.

. اما چند تا نکته را نباید فراموش کنیم .بعضی از مزایایی که برای LED ها گفته میشود، فعلاً فقط در حد یک ادعاست . مثل عمر صد هزار ساعته . چرا که هنوز از تولید اولین LED هم صد هزار ساعت نگذشته که کسی توانسته باشد صحت و سقم این ادعا را بررسی کند.
نکته دوم اینکه خیلی از عوامل مهم و تاثیر گذار تو کیفیت تصویر، مثل رزولوشن، زمان پاسخ دهی و زاویه دید، لزوماً به 
LCD یا LED بودن مانیتور ارتباطی ندارند.

امروزه استفاده از فلش مموری ها جزو اساسی ترین بخش های نگهداری و حمل اطلاعات شده است. شما با استفاده از فلش مموری ها می توانید اطلاعات خود را به همه جا منتقل کنید. فلش مموری ها با استفاده از پورت USB به کامپیوتر و وسائل الکترونیکی متصل می شوند و اطلاعات را رد و بدل می کنند.نوع USB فقط یکی از مدل های موجود برای حافظه های فلش بوده و دوربین های دیجیتال و گوشی های موبایل نیز از کارت های حافظه فلش بهره مند شده اند.  
- ساختار فلش مموری ها: ابعاد کوچک حافظه های فلش نشان دهنده این است که این وسایل نباید ساختاری پیچیده داشته باشد. به طور کلی و به زبان ساده، یک حافظه فلش دارای چیپست حافظه، کنترلر و پورت اتصال است.پورت شما می تواند USB یا از اتصالات مخصوص کارت های حافظه SD،microSD ،MMC یا مدل های دیگر باشد. کنترلر، پلی میان پورت و حافظه بوده و مدیریت نقل و انتقال اطلاعات را به عهده دارد.
 حافظه ذخیره سازی نیز که به آن حافظه NAND Flash می گویند، محل ذخیره سازی اطلاعات است. این حافظه دارای ظرفیت های مختلفی است و سرعت انتقال اطلاعات در آن می تواند، متغیر باشد.سرعت انتقال اطلاعات 11- حافظه ذخیره سازی سریع باشد، کنترلر قدرتمندی با قابلیت پشتیبانی از فناوری های جدید انتقال اطلاعات داشته و از پورت سریع USB 3.0 نیز پشتیبانی کنید، می توانید سرعت انتقال اطلاعات بالا (و البته قیمت بالاتر) را انتظار داشته باشید.
کمپانی سیلیکون پاور یکی از بزرگترین تولید کنندگان صنعت مموری در دنیا، فلش مموری پرسرعت Jewel J10 را با طراحی و ظرافتی منحصر به فرد به بازار عرضه کرد.استفاده از Jewel J10  با رویه ای ضد زنگ و ظاهری خیره کننده ،حس  فوق العاده و لذت بخشی را در انسان ایجاد کرده و طراحی لوکس و مجلل آن ،سلیقه مردم کشورهای اروپای شمالی را تداعی می کند.سبکی فوق العاده این فلش مموری،امکان حمل و جابه جایی آسان را برای کاربر فراهم می کند و سرعت فوق العاده این فلش USB3 از تکنولوژی COB (Chip on Board)  بهره می برد.به منظور برآوردن تمامی احتیاجات کاربران، J10 در ظرفیت های ۸،۱۶،۳۲ و ۶۴GB ساخته شده است. تمامی مزایای فوق در کنار گارانتی مادام العمر و داشتن نرم افزار SP Widget با ۷ برنامه اصلی و ابزار امنیتی و ۶۰ روز برنامه NIS  که مختص محصولات سیلیکون پاور است،باعث می شود که این فلش چون نگینی در میان تمامی فلش مموری ها  بدرخشد. طراحی نفیس و زیبا با پوشش نقره ای و لوگوی حکاکی شده-روکش ضد زنگ و ضد اثر انگشت-طراحی در ظرفیت های مختلف به منظور ذخیره و استفاده آسان-تکنولوژی COB (Chip On Board)-ضد آب، ضد لرزش و مقابل در برابر گردو غبار-ابعاد : ۳۱٫۵ x 12.2 x 4.6 میلی متر-وزن :  ۳٫۱ گرم-رنگ : نقره ای براق-مواد سازنده : استیل ضد زنگ-اینترفیس : سازگار با USB3.0/USB 2.0-سیستم عامل : Windows8/7/ Vista/XP/, Mac OS 10.3.x, Linux 2.6.xداده پرداز رایانه متین نماینده انحصاری محصولات سیلیکون پاور در ایران این فلش را با گارانتی لایف تایم به بازار عرضه می کند جالب است.